هانسی فلیک رسما سرمربی بارسلونا شد



هانسی فلیک آلمانی به عنوان سرمربی تیم فوتبال بارسلونا انتخاب شد.

 

به گزارش صبح ساحل، باشگاه بارسلونا به صورت رسمی تأیید کرد که هانسی فلیک هدایت آبی اناری پوشان را در دست گرفته است.

فلیک از روز گذشته به اسپانیا سفر کرده بود و شب گذشته همراه ایجنتش با مدیران باشگاه دیدار کرد.

باشگاه بارسلونا در تایید خبر انتصاب فلیک نوشت: "باشگاه بارسلونا و هانسی فلیک به توافق رسیدند تا این مربی آلمانی تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ به عنوان مربی تیم اول فوتبال مردان انتخاب شود. مربی جدید قراردادش را با حضور خوان لاپورتا، رئیس، رافا یوسته، نایب رئیس و دکو به عنوان مدیر ورزشی امضاء کرده است. "بارسلونا ویدیوی کوتاهی از فلیک منتشر کرد که مربی آلمانی در آن لبخند می‌زند و می‌گوید: "بارسایی‌‌ها، این لحظه برای ماست، زنده‌باد بارسا."

قرارداد ژاوی هرناندز با بارسا امروز به صورت رسمی به پایان رسید. این مربی که برای یک فصل دیگر با باشگاه قرارداد داشت توافق کرد که قراردادش را فسخ کند و بدون دریافت غرامت جدا شود.

هانسی فلیک کار خود به عنوان بازیکن را با بازی در یک تیم متوسط ​​فوتبال کشورش آغاز کرد. او برای ساندهاوزن، بایرن مونیخ، کلن و ویکتوریا بامنتال بازی کرد. او در ویکتوریا بامنتال موقعیت مربی-بازیکن را قبل از خداحافظی از فوتبال تجربه کرد. سپس او هدایت تیم هوفنهایم را برعهده گرفت.

پس از اقامت بسیار کوتاهی در سالزبورگ، او تماسی دریافت کرد که زندگی او را تغییر داد. یواخیم لو او را به عنوان دستیارش در تیم ملی آلمان منصوب کرد، جایی که آنها یک دوره موفق را کنار هم تجربه کردند: فینال یورو ۲۰۰۸و سپس قهرمانی جام جهانی در برزیل ۲۰۱۴.

پس از مدتی به عنوان مربی در تیم ملی، او به عنوان مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان منصوب شد تا اینکه پس از دریافت پیشنهاد از بایرن مونیخ، به مربیگری بازگشت، و بایرن مونیخ او را به عنوان دستیار نیکو کواچ انتخاب کرد. پس از اخراج کواچ، فلیک در بایرن تیم را به رده ششم رساند و در لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه فراموش نشدنی ۸-۲بارسلونا را شکست داد.

استخدام فلیک، ایده خوان لاپورتا برای حضور مربیان آلمانی در بارسلونا که از سه سال پیش آن را مطرح کرده بود، تحقق یافت. باید به خاطر داشت که فلیک برای مدتی زیرنظر بارسا قرار داشت. فلیک هم برای اینکه علاقه خود به بارسا را نشان دهد از مدتی قبل آموزش زبان اسپانیایی را آغاز کرده بود. امتناع او از همکاری با برایتون و چلسی در لیگ برتر نشان داده بود که او علاقه‌مند به همکاری با بارسلونا است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها