شمار جان باختگان طوفان در آمریکا به ۲۵ نفر رسید



منابع خبری در آمریکا گزارش دادند که شمار جان باختگان بر اثر طوفان در ایالت‌های تگزاس، اوکلاهما، آرکانزاس و کنتاکی ایالات متحده به ۲۵ نفر رسیده است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، تعداد جان باختگان بر اثر طوفان امسال (۲۰۲۴) که پس از طوفان سال ۲۰۱۱ ایالات متحده رکورد دومین توفان گردبادی این کشور را به خود اختصاص داده است، تاکنون به ۲۵ نفر رسیده است که ۲ کودک ۲ و ۵ ساله نیز در میان جان‌باختگان دیده می‌شوند.

در حالی که تدابیر لازم برای طوفان‌هایی که انتظار می‌رود سرعت آنها در شهر هیوستون به بیش از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت برسد اندیشیده شده، برق بیش از یک میلیون خانه و محل کار در سراسر تگزاس از جمله ۸۰۰ هزار نفر در هیوستون قطع شده است.

در همین حال کلی جنکینز قاضی منطقه دالاس با اشاره به اینکه قطعی برق ممکن است چند روز طول بکشد، در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

گفتنی است؛ تارنمای هیل پیش تر (دوشنبه) با اشاره به اعلام وضعیت اضطراری در یک سوم از شهرهای تگزاس به دنبال طوفان شنبه شب و تداوم آن تا روز یکشنبه نوشت: گِرِگ ابوت فرماندار جمهوریخواه تگزاس از روز یکشنبه برای ۱۰۸ شهرستان در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

مقامات آمریکایی هفته گذشته اعلام کردند که تاکنون در سال جاری در آیوا و با وقوع تندبادهای خطرناک در سراسر این ایالت، پنج نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شده‌اند.

طوفان عصر یکشنبه با حرکت به سمت شمال شرق آمریکا باعث بروز گردبادهایی در نزدیکی سنت لوئیس و بخش‌هایی از ایلینویز، ایندیانا و کنتاکی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها