وزیر راه و شهرسازی:

توسعه فاز ۲ بندر شهید بهشتی به بنیاد مستضعفان واگذار شد



وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان دریایی ایران در دریای خزر با روسیه برابر شد، گفت:توسعه فاز ۲ بندر شهید بهشتی به بنیاد مستضعفان واگذار شد.

                                                      

به گزارش صبح ساحل، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح 27 پروژه دریایی و بندری و آغاز عملیات اجرایی 23 پروژه زیرساختی بندری، اظهار کرد: در راستای توسعه سیاست های اقتصاد دریامحور ابلاغ شده رهبر معظم انقلاب، تاکید رییس جمهور شهید این بود که سیاست ها هرچه سریع تر به منصه ظهور برسد.

            

وی ادامه داد: نکته بعدی مورد تاکید رییس جمهور استفاده از مشارکت بخش خصوصی بود. بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری های صورت گرفته در پروژه‌های افتتاح شده و پروژه‌هایی که امروز آغاز می‌شود، توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.وی افزود: فرصت های سرمایه‌گذاری در بنادر ایران بی بدیل است. در سفرهایی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی همواره بر سرمایه‌گذاری در سواحل کشورمان تاکید کرده‌اند.

                

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی سالهای آینده مردم اثرات سرمایه‌گذاری ها در سواحل را خواهند دید، اضافه کرد: پروژه‌هایی که امروز افتتاح می سود، پروژه‌های زیرساختی به ارزش روز 15 همت است.بذرپاش با بادآوری رشد 45 درصدی ترانزیت دریایی در دو ماه امسال، گفت:  در حوزه توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب باید به این نکته اشاره کنم که ایران با 80 شناور تناژ برابری با ناوگان روسیه دارد.

وی با یادآوری اینکه با قراردادی که با هند امضا کرده ایم تجهیزات بندر چابهار تامین می شود، اظهار کرد: بنا شد فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی به شرکت های داخلی واگذار شود؛ در این راستا موافقتنامه 550 میلیون دلاری توسعه این بندر به تایید بنده رسید.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد مستضعفان به‌طور مشترک فاز 2 توسعه بندر شهید بهشتی را اجرا می کنند.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم گفت: بسیاری از این پروژه های که امروز افتتاح می شود ماه ها قبل مورد بهره برداری قرار گرفته است.وی بیان کرد: ارزش پروژه های که امروز افتتاح می شود حدود 15 همت است.امروز همچنین عملیات اجرایی 23 پروژه به ارزش 57 همت آغاز خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها