ممنوعیت کامل واردات آیفون به کشور



گمرک ایران مهر ورود را بر پیشانی تمام مدل‌های آیفون زد آیفون ۱۳ هم دیگر ترخیص نمی‌شود.

      

به گزارش صبح ساحل،در بخشنامه جدید گمرک واردات تمام مدل‌های آیفون به طور کامل ممنوع اعلام شده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش از این صحبت‌هایی از رفع ممنوعیت واردات آیفون ۱۳ به گوش می‌رسید اما به نظر می‌رسد گمرک ایران تصمیم خود را برای ممنوعیت کامل واردات محصولات این شرکت آمریکایی گرفته است.

در این بخشنامه جدید سود بازرگانی آیفون در صورت لغو ممنوعیت ورود، ۹۶ درصد تعیین شده که نشان از عزم جدی مسئولان برای ممانعت از ورود این گوشی‌ها به کشور دارد.

انتشار این نامه که در آن برای محصولات اپل در صورت رفع ممنوعیت، تعرفه تعیین شده بود، موجی از امیدواری نسبت به رفع ممنوعیت آیفون ایجاد کرد و حتی یک مقام صنفی اعلام کرد که احتمال آزادسازی واردات آیفون بسیار بالا است.

اما تصمیم نهایی با کمیسیون اصل ۹۰ است؛ اما با این وجود خیلی زود ورق برگشت و این بخش از نامه که «واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری Apple ممنوع اعلام شده» مورد توجه و پرسش قرار گرفت که با واکنش و تکذیب سازمان توسعه تجارت مواجه شد.

باقری زمردی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در این‌باره گفت که واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ ممنوع است، اما مدل‌های قبلی آیفون ممنوعیت ورود به کشور ندارند. او همچنین اعلام کرده است که سود بازرگانی ۹۶ درصد مربوط به همه برندهای آیفون است.

با وجود این که سازمان توسعه تجارت ممنوعیت واردات آیفون ۱۳ و ۱۲ را تکذیب کرده، اما گمرک طبق بخشنامه منتشرشده عمل و اعلام کرده که واردات انواع آیفون به کشور ممنوع است.

عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در خصوص انتشار بخشنامه اخیر در مورد گوشی تلفن همراه آیفون گفت: بخشنامه‌ای که صادر شده پر از ابهام و تناقض است و مانند فیلم‌های برخی کارگردانانی است که پایانی باز دارند و فقط تمام فشار این داستان را روی گردن ما انداخته‌اند.

اسدی افزود: گمرک ایران اعلام کرده است که آیفون ۱۳ را هم ترخیص نمی‌کند و واردات تمام مدل‌های آیفون بسته شده است.

وی بیان کرد: آخرین صحبتی که با گمرک داشتیم روز چهارشنبه هفته گذشته بود که به ما اعلام کرده‌اند که از ۱۶ خرداد ماه اجازه واردات آیفون ۱۳ را هم نمی‌دهیم.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: امروز با سازمان توسعه تجارت جلسه داریم تا درباره این موضوعات صحبت کنیم و تکلیف روشن شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها