گوشت گوسفند باز هم گران شد/ کاهش قیمت گوشت مرغ نسبت به فروردین‌ماه



مرکز آمار ایران اعلام‌کرد: براساس گزارش اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، گوشت مرغ با منفی ۳.۸ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل (فروردین ماه ۱۴۰۳) داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا،  اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است: در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام "گوشت گوسفند" با ۴.۵ درصد و "گوشت گاو و گوساله" با ۱.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با منفی ۳.۸ درصد بود.

در گروه نان و غلات اقلام "رشته آش" با ۱۵.۰ درصد و "برنج ایرانی درجه یک" با ۳.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۳.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با منفی ۵.۴ درصد است.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "لیمو ترش" با ۱۱.۷ درصد و "پرتقال" با ۸.۳ درصد است و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "هندوانه" با منفی ۲۱.۹ درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "گوجه فرنگی" با ۱۴.۷ درصد ،"سیب زمینی" با ۱۳.۶ درصد و "هویج فرنگی" با ۱۲.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "خیار" با منفی ۷.۷ درصد و "بادمجان" با منفی ۵.۳ درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "چای خارجی بسته‌ای" با ۵.۱ درصد، "قند" با ۵.۰ درصد و "شکر" با ۳.۷ درصد است.

طبق گزارش اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مرکز آمار ایران، از ۵۳ قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، تعداد ۲۲ قلم، درصد تغییر سالیانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (۳۱.۶ درصد) داشته‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها