تعدیل نیروی کار در دولت سیزدهم 10 درصد کاهش یافت



معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از کاهش۱۰درصدی تعدیل نیرو خبر داد و گفت: در دولت رئیسی در حوزه صدورمجوزها واحیای بنگاه‌های راکد انقلابی ایجاد شد.

                                                                     

به گزارش صبح ساحل، موقتی‌بودن کار، درآمدهای پایین، تعدیل نیرو، ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی، مهاجرت، بیماری، کهولت سن، بازنشستگی، مسائل خانوادگی و ... از عمده‌ترین دلایل ترک کار در هر کشور است اما در ایران  سه دلیل عمده، یعنی اشتغال موقت، پایین‌بودن درآمد و اخراج مهمترین دلیل برای این است که  شغل خود را از دست می‌دهند.

وقتی تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در یک سال کاری افزایش پیدا کند اولاً نشان دهنده «رسمی شدن مشاغل غیررسمی» و ثانیاً نشان‌دهنده «پایداری مشاغل ایجاد شده» است. این موارد در بازار کار دولت سیزدهم دیده شده است و به معنی این است که روند بازار کار روی ریل است.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار با بیان اینکه در کمتر از3 سال به کمترین میزان نرخ بیکاری رسیده ایم، گفت: در دولت شهید رییسی در کمتر از 3 سال شاهد کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بودیم و بیکاری زنان به پایین ترین حد خود رسید.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با بیان این که سال گذشته اشتغال ایجادی 774هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رییسی در سال 1402ثبت های خود را در سال قبل  شکست و سال گذشته بیمه‌ شده‌‌های جدید بیش از 900هزار نفر بودند.

کریمی بیرانوند با تاکید بر این که 10درصد  کاهش در تعدیل نیروی کار داشتیم، تصریح کرد: با همراهی همه دستگاه‌ها و استان‌ها در سال 1402و 1403به وعده یک میلیون شغل دست خواهیم یافت .

وی راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاعات بازار کار را از جمله دیگر اقدامات انجام شده طی 3 سال گذشته عنوان و تاکید کرد: همه این اتفاقات در سه سال دولت سیزدهم رخ داد.در حوزه صدورمجوزها واحیای بنگاه‌های راکد انقلابی ایجاد شد و به بیش از 7هزار بنگاه رسید.

کریمی بیرانوند تصریح کرد:  170همت تسهیلات حوزه اشتغال پرداخت شد و همه این اتفاقات مثبت باعث شد تا اقدامات شایان توجه و تاثیرگذاری انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها