پیش بینی رگبارباران و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا جمعه و شنبه هفدهم و هجدهم خرداد در ساعات بعدازظهر و شب تقویت بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان به ویژه شرقی و شمالی پیش بینی می‌شود.

                                      

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد افزود: برای بعد از ظهر امروز تا شنبه رگبارباران و رعدوبرق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای انتظار است.

وی توصیه کرد از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی به ویژه در ارتفاعات شرقی و شمالی استان (مناطق بشاگرد و حاجی آباد)، صعود به ارتفاعات، چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز دریا نیز در ساعات صبح تا ظهر آرام، و بعدازظهر و شب با وزش باد‌های سطحی کمی مواج، که با احتیاط شناور‌های سبک، شرایط برای رفت و آمد سایر شناور‌ها مساعد پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: از فردا شب، جمعه ۱۸ تا صبح یکشنبه ۲۰ خرداد افزایش باد جنوب شرقی در دریای عمان و بتدریج تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس، موجب متلاطم شدن دریا می‌شود.

وی گفت: احتمال افزایش سرعت لحظه‌ای باد طی این مدت در سواحل دریای عمان دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی در این مدت از رفت و آمد خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا روز دوشنبه ۲۱ خرداد، در استان ادامه دارد.

به لحاظ دمایی، در این مدت نوسانات دمایی یک تا ۳ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها