آمار تصادفات رانندگی در تعطیلات هفته گذشته:

هفت روز ۲۵۸ نفر کشته و ۱۸۰ مورد تصادفی در جاده‌های کشور



رئیس پلیس راهور فراجا از ثبت ۱۴۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور در طول تعطیلات اخیر خبر داد و گفت که متاسفانه در هفته گذشته ۲۵۸ نفر نیز در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

  

به گزارش صبح ساحل، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات پلیس راهور در تعطیلات هفته گذشته اظهارکرد: درهفته گذشته مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را داشتیم که امسال با نظم بیشتری در مقایسه با سال‌های قبل برگزار شد و ماموران پلیس راه و راهور برای برگزاری این مراسم در آماده‌باش کامل قرار داشتند. امسال پارکینگ ویژه زائران هر استان متناسب با مسیر جاده‌ای هر استان در در نظر گرفته شده و هماهنگی‌هایی نیز با مسیریاب‌ها انجام شد تا مناسب‌ترین مسیرها را در این ایام برای زائران معین کنند. در نتیجه تمام این اقدامات نیز ما شاهد نظم بیشتر این مراسم بودیم و خوشبختانه علیرغم شمار زیاد زائران، گره‌های ترافیکی و تصادفات نیز به حداقل ممکن و کمترین میزان در مقایسه با سال‌های قبل رسید.

ثبت ۱۴۹ میلیون تردد جاده‌ای از ۱۴ تا ۱۸ خرداد

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور نیز در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: از تاریخ ۱۴ خرداد ماه تا ۱۸ خرداد ماه در مجموع ۱۴۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است. از این تعداد ۴۹ میلیون تردد نیز مربوط به جاده‌های منتهی به شمال کشور بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا به آمار تصادفات و جانباختگان ناشی از تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات مربوط به کل هفته گذشته، یعنی از ۱۲ خرداد تا ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ است. بر اساس آمارهای ما متاسفانه ۲۵۸ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. بر این اساس در ۱۸۰ تصادفی که در جاده‌های کشور رخ داده است، ۲۱۹ تن کشته شده و در ۳۸ تصادفی که در معابر درون شهری رخ داده است، ۳۹ نفر جان خود را از دست دادند که مجموع آن ۲۵۸ نفر است.

کاهش ۱۷ درصدی قربانیان تصادفات رانندگی در هفته گذشته

حسینی اضافه کرد:‌این آمار صرفا مربوط به آمارهای صحنه تصادفات است و آمار نهایی از سوی سازمان پزشکی قانون صادر می‌شود، اما همین آمارها نیز نشان می‌دهد که شمار جانباختگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد و شمار تصادفات خسارتی نیز شش درصد کاهش داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها