سخنگوی سازمان دامپزشکی:

افراد از خرید گوشت کنار جاده اجتناب کنند/ کاهش 50 درصدی بیماری تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل



سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو میان انسان و دام در فصل تابستان به افراد توصیه می‌شود که دام و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «امین اسدی»، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آخرین اعلام وزارت بهداشت ۱۵ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۳ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است.

به گفته وی، با رعایت توصیه‌های سازمان دامپزشکی از سوی افراد و دامداران و اقدامات مناسب سازمان دامپزشکی، بیماری تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی ادامه داد: با استمرار رعایت توصیه های سازمان دامپزشکی مبنی بر خرید گوشت از مراکز مجاز، اجتناب از کشتار دام در معابر و منازل و همچنین اجتناب از مصرف جگر خام و گوشت آبدار جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر شیوع بیماری تب کریمه کنگو نیست و کماکان روند کاهش تعداد ابتلایان را خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر اجتناب افراد از خرید گوشت کنار جاده بیان کرد: با توجه به آنکه امکان عرضه دام قاچاق یا بیمار در اماکن غیرمجاز وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می‌شود که دام  و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند چراکه دامپزشکی بر کشتار این دام‌ها نظارت دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها