ماجرای دنباله‌دار فرش‌های کاخ سعدآباد؛

دهقان: فرش‌های سرقتی هنوز پیدا نشده است



معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پرونده فرش‌های نفیس کاخ سعد آباد مفتوح بوده و تا الان رأیی صادر نشده و از ۴۸ فرشی که به سرقت رفته شده هنوز هیچ فرشی پیدا و تحویل ما نشده است.

   

به گزارش صبح ساحل، محمد دهقان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: پرونده فرش‌های نفیس کاخ سعد آباد مفتوح بوده و تا الان رأیی صادر نشده است؛ خوشبختانه قاضی پرونده با جدیت موضوع را دنبال می‌کند. از ۴۸ فرشی که به سرقت رفته شده هنوز هیچ فرشی پیدا و تحویل ما نشده است.

وی اضافه کرد: تقاضای ما از دوستانی که می‌گویند فرشی پیدا شده این اشت که اگر فرشی شده باید تحویل بدهند تا ما آن را تحویل کاخ سعدآباد بدهیم. ما از دوستانی که بازجویی کردند، سوال کردیم و گفتند پرونده به خوبی پیش می‌رود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه متهمان مربوط به این موضوع بازجویی شدند، افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد، بازگرداندن فرش‌هاست. به محض پیدا شدن باید تحویل ما شود تا آن را به کاخ سعدآباد برگردانیم.

این در حالی است که روز گذشته  «اصغر جهانگیر» سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته در یک نشست خبری گفت: برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته است، در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند؛ از این منظر، اصولاً بحث سرقت اتفاق نیفتاده است؛ موضوع این است که بدون رعایت تشریفات قانونی و ضوابط و مقررات، اصطلاحا سهل‌انگاری شده است که برخی شائبه سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد را مطرح می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها