با آغاز اوقات فراغت تابستان رقم خورد؛

افتتاح نخستین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری پارسیان



نخستین کتابخانه سیار شهری پارسیان با هدف خدمات رسانی و بهره مندی کودکان و نوجوانان از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان پارسیان با حضور مدیرکل کانون و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

 

به گزارش صبح ساحل، کتابخانه سیار شهری پارسیان کانون پرورش فکری روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ به همت کانون پرورش فکری استان با حضور پروین پشتکوهی ،مدیرکل کانون استان و مسئولان شهرستانی طی مراسمی افتتاح شد. 

 

کانون یک مکان بسیار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در این آیین با بیان اینکه این اتفاق مبارک در تاریخ پارسیان بی‌نظیر و به‌یادماندنی است گفت: کانون یک مکان بسیار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است.

 

افتتاح نخستین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری پارسیان

 

 پروین پشتکوهی افزود :احداث مراکز فرهنگی-هنری کانون در واقع مهیا کردن زیرساخت فرهنگ هنر، ادب، پرورش و تربیت نسل آینده سرزمینمان است.

 وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک بسته‌ای کامل از مجموعه کتابخانه ،سینما ،پارک ،خانواده ،مدرسه و آموزشگاه است تأکید کرد: کودکان در کانون مهارت زندگی کردن را می‌آموزند و یاد می‌گیرند که آینده خود را چگونه بسازند.

 

کانون حس ارزشمندی، عزتمندی و اعتمادبه‌نفس را در کودکان تقویت و ارتقا می بخشد

 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابراز کرد: کانون حس ارزشمندی، عزتمندی و اعتمادبه‌نفس را در کودکان تقویت می کند و کودکانی معتقد ، با ایمان و در طراز انقلاب اسلامی تربیت می‌نماید که این مهم نشأت گرفته از قدرت کلام ،مهربانی و توانمندی مربیان کانون است.

 

افتتاح نخستین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری پارسیان

 

 پشتکوهی بیان کرد: ایران عزیزمان و جامعه‌ی امروز ما کودکانی قدرتمند، مسلط به مهارت های ارتباطی، توانمند و مجهز به علم و دانش نیاز دارد.

 

هرمزگان دارای ۱۶ مرکز ثابت و۴ مرکز سیار و دو کتابخانه پستی است ‌

 وی ادامه داد: هرمزگان دارای ۱۶ مرکز ثابت که در کنار چهار کتابخانه سیار و دو کتابخانه پستی بالغ بر ۶۰ فعالیت فرهنگی- هنری را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد.

 پشتکوهی تصریح کرد: بسیار اثر بخش خواهد بود اگر مراکز فرهنگی‌هنری کانون در جاهایی که دارای آسیب اجتماعی است احداث شود زیرا دغدغه‌مندی مربیان کانون به مرتفع شدن آسیب‌ها کمک می کند. اگر بچه‌ها مهارت نه گفتن را بیاموزند و دارای عزت‌نفس باشند در مقابل آسیب‌ها قد علم می‌کنند و از خود محافظت خواهند کرد.

 وی بیان کرد: با شروع اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بیشتر از گوشی‌های تلفن همراه و فضای مجازی استفاده می‌کنند که در صورت ارتقای عزت نفس و توانمندی و آگاهی به هر فضایی وارد نخواهند شد و به تبع آن از آسیب‌های این فضاها نیز بر کودکان کاسته خواهد شد.

 

افتتاح نخستین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری پارسیان

 

 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه مربیان کانون در این مکان با خدا معامله کرده‌اند افزود: امروز خدمات کانون از شرقی‌ترین نقطه هرمزگان تا غربی‌ترین نقطه هرمزگان به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود .والدین و خانواده‌ها هرجایی که برای تهیه وسایل سرگرمی ، بازی و کتاب برای کودکان مراجعه می‌کنند اگر دارای نشان "مرغک "کانون بود با خیال راحت خریداری نمایند.

 

افتتاح نخستین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری پارسیان

 

کانون استان هرمزگان جزو پنج کانون برتر کشوری است

 وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کانون استان هرمزگان جزو پنج کانون برتر کشوری است زیرا مربیانی دغدغه‌مند دارد.

 

افتتاح نخستین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری پارسیان

 

پشتکوهی همچنین از فرمانداری پارسیان خواست که اهتمام ویژه برای تخصیص زمین و امکانات برای ساخت یک مرکز ثابت فرهنگی و هنری درخور، شان و شایسته کودکان و نوجوانان پارسیان داشته باشند و خیرین و نیکوکاران نیز در این زمینه پای کار باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها