بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز هرمزگان برگزار شد؛

خیران آینده‌ساز



بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز هرمزگان با حضور مقامات عالی استان و با مشارکت اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان و جمعی از خیران استان برگزار شد. «مهدی باوقار زعیمی» مدیر کل نوسازی مدارس استان ضمن تاکید بر ارتقا سرانه فضای آموزشی هرمزگان در دولت سیزدهم، اظهار کرد:«مشارکت خیرین مدرسه‌ساز طی سال گذشته در هرمزگان 200 درصد رشد داشته است». مشروح برگزاری این جشنواره را در گزارش زیر می‌خوانید. 
    
 ارتقای سرانه فضای آموزشی از اقدامات موثر دولت سیزدهم در هرمزگان است
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ارتقا سرانه فضای آموزشی هرمزگان و معرفی استان به عنوان قطب معماری مدارس کشور از اقدامات موثر این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است.
مهدی باوقار زعیمی در رویداد بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز هرمزگان، با اشاره به اقدامات و عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، خاطر نشان کرد: تحویل ۲۰۰ پروژه در قالب ۸۰۰ کلاس درس طی سال گذشته یکی از دستاوردهای این اداره کل در دولت سیزدهم است.
وی خاطرنشان کرد: رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بهمن ماه سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ یکی از اقدامات موثر دولت سیزدهم در عرصه نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان بوده است.باوقار زعیمی خاطرنشان کرد: ارتقا سه دهمی متر مربع سرانه فضای آموزشی استان از ابتدا دولت سیزدهم نیز از دیگر اقدامات در حوزه نوسازی مدارس استان است.
  
هرمزگان قطب معماری مدارس کشور
وی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته اقزود: هرمزگان توانست رتبه عالی و برتر در جذب خیرین توسط اداره‌کل نوسازی مدارس را کسب کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان تصریح کرد: این اداره کل همچنین در دو شاخصه فنی و مدیریت حائز رتبه برتر در سال ۱۴۰۲ شده است.
وی با اشاره به بهسازی و نوساز ی مدارس ماندگار استان گفت: ساخت بناهای ماندگار مانند مدرسه آفتاب توسط اداره کل نوسازی مدارس استان در سال گذشته که از این طریق مدرسه قدیمی ابن سینا بازسازی و بهره برداری رسید.
باوقار زعیمی، تاکید کرد معرفی هرمزگان به عنوان قطب معماری مدارس کشور از دیگر دستاوردهای اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوده است.
وی با اشاره به تجهیز فضاهای آموزشی به سیستم سرمایشی، گفت: در دولت سیزدهم بیش از پنج هزار دستگاه سرمایشی در مدارس استان نصب و تحویل داده شده است.
  
 تغییر کاربری بناهای موقوفه ممکن نیست
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه وقف بناهای خیرساز موجب جلوگیری از تغییر کاربری می‌شود، گفت: خیران باید جهت مادام العمر کردن بنا، اقدام به وقف نمایند؛ زیرا بناهای موقوفه را به هیچ عنوان نمی‌توان تغییر کاربری داد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در رویداد بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز هرمزگان با اشاره به وجود برخی چالش‌ها در بحث ارتباط خیران با دستگاه‌های مربوطه در خصوص احداث بناهای خیرساز افزود: برخی خیران بر مبنای فعل خیری که می‌خواهند انجام دهند، اقدام به ساخت و احداث فضاهای خیرساز بدون دریافت نیازها و استانداردها با دستگاه متولی می‌کنند که این در برخی موارد چالش‌هایی را درپی دارد.
وی بیان کرد: در برخی موارد شخص خیر اقدام به ساخت فضاهای آموزشی، درمانی و دیگر بخش‌ها کرده است که به دلیل نبود هماهنگی با دستگاه متولی این سازه از استانداردهای کافی برخوردار نبوده یا جانمایی درستی نداشته و فرد خیر به خاطر تعهد خود به آن منطقه، ساخت و ساز آن را رقم زده است که در نهایت هزینه‌های انجام شده بلااستفاده می‌شود.
  
 مشارکت کم‌نظیر خیران مدرسه‌ساز در هرمزگان 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با قدردانی از خیران مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: مشارکت خیران به‌ویژه خیران مدرسه‌ساز در هرمزگان کم‌نظیر است و حضور افراد خیر در هرمزگان همواره منشا توسعه و آبادانی استان است و رفع نیازهای زیربنایی استان در حوزه‌های مختلف با حضور خیران، با همکاری دستگاهای متولی امر مثمرثمر خواهد بود.
عبادی‌زاده با تاکید بر نیاز آموزش و پرورش به فضاهای آموزشی در هرمزگان، تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بیشتر بین خیران و دستگاه‌های متولی در استان هرمزگان موجب هدایت درست هزینه‌های خیران در احداث سازهای مورد نیاز استان و بهره‌مندی مردم هرمزگان از این فضاهای خواهد شد.
وی در پایان بر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مسائل و مشکلات استان هرمزگان با حضور خیران تاکید کرد و گفت: باید کمیته‌ای تشکیل شود در آن اولویت‌های زیربنای استان احصا و ظرفیت خیران به آن سوء سوق داده شود.
  
ایجاد یک هزار و 500 کلاس درس از ابتدای دولت در هرمزگان 
استاندار هرمزگان عدالت آموزشی و مدرسه‌سازی را از مهم‌ترین اقدامات رییس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان احداث و به فضای آموزشی هرمزگان اضافه شده است.
مهدی دوستی در آیین بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز هرمزگان، افزود: طی ۲ سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس در هرمزگان احداث شده است و در سال‌جاری نیز احداث نزدیک به ۷۰۰ کلاس درس در دستورکار قرار دارد.
وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با بهره‌گیری از ظرفیت صنایع بزرگ هرمزگان و خیران در امر تامین منابع مدرسه‌سازی، شاهد رشد سه برابری سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بوده‌ایم.
  
 2 هزار کلاس دیگر نیاز داریم
نماینده عالی دولت در هرمزگان، با اشاره به احداث ۴۰ کلاس درس از محل مولدسازی اظهار کرد: برای نخستین بار از محل مولدسازی استان توانستیم ۴۰ کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش دهیم و این اقدام خوبی بوده که در این عرصه رخ داده است.دوستی با اشاره به اینکه هرمزگان نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس دیگر است، گفت: هرمزگان به جز بازسازی و بهسازی یکهزار و ۸۸۰ کلاس غیراستاندارد و ناایمن، نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس دیگر نیز هست.
وی به سرانه فضای آموزشی در هرمزگان اشاره و خاطرنشان کرد: سه شهرستان بندرعباس، میناب و قشم سرانه فضای آموزشی نامطلوبی دارند و نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: سرانه فضای آموزشی شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس یک و هشت دهم بوده و نیازمند توجه ویژه است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم طی سه سال آینده تحولات خوبی در این منطقه انجام گیرد.
در پایان این مراسم ضمن قدردانی و تکریم از خیران مدرسه ساز، استاندار هرمزگان ضمن ادای احترام به یادمان رییس‌جمهور شهید از نمایشگاه آثار هنری حاشیه مراسم بازدید کرد.
  
 جمع‌آوری 7 هزار میلیارد نقدینگی برای ساخت مدرسه 
«سید عبدالله هاشمی» در رویداد بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز هرمزگان با اشاره به تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز اسان، افزود: این مجمع از سال ۱۳۷۸ تشکیل با هئیت مدیره ای متشکل از بزرگانی همچون استاد خطیب زاده، قاسم کرمی و فاروق برنا و فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اضافه کرد: دکتر حافظی و دکتر کاشان از خیرین بزرگ کشور بودند که در حال حاضر در جمع ما نیستند و الحق و انصاف از زمان تاسیس یاری رسان مجمع خیرین هرمزگان بودند.وی با اشاره به رتبه برتر هرمزگان در جذب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز گفت: خوشبختانه هرمزگان طی دو سال گذشته با جمع آوری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و هفت هزار میلیارد ریال در سال گذشته توانست عنوان استان برتر در جذب و مشارکت خیرین مدرسه ساز را کسب کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها