ثبت نام ۲۴۰ هزار دانش آموز در آزمون‌های استعدادهای درخشان



رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از ثبت نام ۲۴۰ هزار دانش آموز در آزمون‌های استعدادهای درخشان امسال خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، تنها چند روز دیگر تا برگزاری آزمون استعدادهای درخشان باقی مانده است.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه ۲۴۰ هزار نفر تاکنون در آزمون استعدادهای درخشان ثبت نام کردند؛ گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا تاریخ ۳۱ خرداد همه تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده باشد.

وی در خصوص همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های سمپاد ایجاد هویت ملی، میهنی در کنار هویت دینی و انقلابی در میان دانش آموزان سمپادی است. تشکل‌های دانش‌آموزی در این زمینه می‌توانند برای این هدف، کمک‌های خوبی به سمپاد داشته باشند. خصوصاً تشکل‌هایی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان که فضای علمی و نخبگانی بیشتری دارند در مدارس سمپاد حضور دارند.

یاوری افزود: همه مدارس سمپادی پژوهش سراهایی را راه‌اندازی کردند و به صورت جدی فعالیت‌های پژوهشی دارند. به تازگی دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان سمپادی را داشتیم که ۳۰۰ طرح از سراسر کشور به این نمایشگاه آمده بودند و بازدید کنندگان اذعان داشتند سطح پژوهش‌ها در سطح تحصیلات تکمیلی است. در آینده نزدیک هم با وزارت علوم یک موافقتنامه خواهیم داشت تا دانش آموزان سمپادی بتوانند از امکانات و فرصت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

یاوری تاکید کرد: برای دانش آموزان در انجام فعالیت‌های پژوهشی امتیازاتی همچون استخدام یا پذیرش در کنکور وجود ندارد و دانش آموزان سمپادی هم نیازی به چنین مشوق‌هایی ندارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها