رئیس اداره منابع طبیعی بندرعباس خبر داد:

پیشگیری از تصرف یک و نیم هکتار از اراضی ملی



صبح ساحل ، حوادث - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس گفت: در فروردین ماه سال 97 از تصرف 5/1 هکتار از اراضی ملی در بندرعباس پیشگیری شد.

روح‌الله وفاکیش گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و آمایش حفاظتی اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس و با تعیین نقاط بحرانی و مهم با گشت‌های حفاظتی هدفمند توسط نیروهای پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان  در فروردین ماه 97 این اداره موفق شد به میزان یک و نیم هکتار  از تصرف اراضی ملی پیشگیری و یا از آن‌ها رفع تصرف نماید.وی گفت: با توجه به رویکرد پیشگیرانه این اداره در مباحث حفاظت از انفال در همان مراحل اولیه شروع به تصرف با حضور به‌ موقع محافظین انفال و با حمایت دستگاه قضا با اعمال تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی از تصرف پیشگیری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس گفت: پاسگاه حفاظت این شهرستان در راستای پیشگیری از تخریب اراضی به صورت جدی با متخلفان این حوزه برخورد می‌کند.وفاکیش با بیان این‌که مردم بهترین حامیان منابع طبیعی هستند گفت: مردم مشارکت و همکاری خوبی با منابع طبیعی دارند، به طوری که ماهانه تلفن و گزارش مردمی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی به پاسگاه منابع طبیعی این شهرستان مخابره می‌کنند.

وی گفت: پاسگاه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب و تصرف و آتش‌سوزی از طریق شماره تلفن 1504 می‌باشد.

3 کوره غیرمجاز تولید زغال در بندرعباس

تخریب شد

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس گفت:3 کوره غیرمجاز تولید زغال با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره به هنگام انجام گشت های حفاظتی و بازدیدهای میدانی در 2 روستای این شهرستان کشف و تخریب شد.

 روح الله وفاکیش اظهار داشت: متخلفان در این کوره‌ها که در روستا‌های زمین سنگ و چاه خرگ بندرعباس واقع شده بود، از سوزاندن درختان جنگلی سمر و کرت، زغال تولید می ‌کردند.

این مقام مسوول قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این منطقه دانست و تاکید کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پررونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.وفاکیش تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی با توجه به خشکسالی حاکم بر هرمزگان و همچنین هجوم ریزگردها، از اهمیت بسیاری برخوردار است.از اواخر دهه پنجاه خورشیدی درخت سمر که بومی کشور آمریکا است از طریق پاکستان با هدف توسعه جنگل کاری در حاشیه استانهای جنوبی از جمله هرمزگان وارد کشور شد.براساس اطلاعات موجود، با جمع آوری نیام درختان سمر می توان ضمن ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای روستاییان حاشیه جنگل های دست کاشت سمر بخشی از نیاز کارخانه های تولید کنسانتره دامی را نیز تامین کرد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها