بستری مبتلایان به دلتا، ۲ برابر بیش از سویه های دیگر کرونا



عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: احتمال بستری شدن مبتلایان به دلتا دو برابر بیش از سویه های دیگر کرونا است.

ایرنا نوشت: «دکتر مسعود مردانی»، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افراد مبتلا به دلتا نسبت به سویه های دیگر کرونا بیمارتر هستند و علائم این ویروس در آنها شدیدتر است و وضعیت آنها زودتر به وخامت می رود. وی افزود: سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و سرفه در مبتلایان به دلتا کرونا بیشتر مشاهده می شود و در مراکز درمانی بستری می شوند.

متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: تاکنون هیچ ارتباطی بین گروه خونی و خطر ابتلا به کرونا وجود ندارد و افراد فکر نکنند که گروه خونی «o» به کرونا مبتلا نمی شوند. به گفته مردانی، با توجه به گستردگی شیوع کرونا از نوع دلتا و سرعت انتقال پذیری آن به افراد توصیه می شود روزانه‌ میوه و سبزیجات مصرف کرده و مایعات زیاد در طول روز مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: به میران کافی غلات و حبوبات مصرف شود و رعایت پروتکل بهداشتی در این روزها بیش از گذشته ضرورت دارد. مردانی با بیان اینکه مردم پویش «ماسک می زنم» را به یکدیگر انتقال دهند، گفت: تنها راه برون رفت از کرونا و کنترل این بیماری در کشور افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. وی تصریح کرد: اکنون بیمارستان‌ها پر از بیماران کرونایی شده و کادر درمان بسیار زحمتکش خسته شده و از مردم می خواهیم ما را در مهار کرونا کمک کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها