هیات استانی رصد و پایش فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها تشکیل شد؛

هرگونه تبلیغات خارج از زمان تعیین شده ممنوع می باشد


نویسنده: بهار بیژنی

مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان هرمزگان گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت استان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت ۱۵ دی ماه اعلام خواهد شد و داوطلبان تایید صلاحیت شده به عنوان نامزد دراین مرحله از انتخابات شناخته می شوند البته لازم بذکر است نتیجه نهایی ۱ اسفند ماه اعلام خواهد شد .
     
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان هرمزگان گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت استان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت ۱۵ دی ماه اعلام خواهد شد و داوطلبان تایید صلاحیت شده به عنوان نامزد دراین مرحله از انتخابات شناخته می شوند البته لازم بذکر است نتیجه نهایی ۱ اسفند ماه اعلام خواهد شد.
محمد جواد خجسته در گفتگو با خبرنگار صبح ساحل ضمن اعلام این خبر افزود: در ادبیات انتخابات ما چهار واژه داریم؛ داوطلب، نامزد، منتخب و نماینده این واژه‌ها هستند. در قانون جدید یک واژه متقاضی داوطلبی نیز در نظر گرفته شده که به مرحله پیش ثبت نام اختصاص دارد. ۱۵ دی ماه مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت استان با کسب نظر هیات مرکزی نظارت است. داوطلبانی که دراین مرحله صلاحیتشان احراز نشد می‌توانند نسبت به شکایت به شورای نگهبان جهت بررسی مجدد اقدام کنند ‌‌.وی افزود: در فرایند انتخابات زمان تبلیغات از ۳ اسفند آغاز و تا ۹ اسفند ماه بمدت ۷ روز پایان می پذیرد لذا هر گونه تبلیغات خارج از این زمان ممنوع می باشد. اکنون شکایات داوطلبان در هیات مرکزی نظارت در حال بررسی است.
خجسته با اشاره به تشکیل هیات استانی بررسی تبلیغات در هرمزگان گفت: طبق قانون جدید به استناد ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات استانی بررسی تبلیغات در استان هرمزگان با هدف ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی تشکیل شده است.
مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان هرمزگان با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شواری اسلامی گفت: همه ی متولیان امر برگزاری انتخابات در استان هرمزگان بدنبال تحقق این ۴ راهبرد اصلی در استان هستند و تلاش می‌کنیم بعنوان خادمین مردم عزیزمان انتخاباتی سالم و پر شور با مشارکت حداکثری برگزار گردد.
وی به اعضای تشکیل‌دهنده این هیات اشاره کرد و گفت: طبق قانون اعضای تشکیل دهنده این هیات متشکل شده از استاندار یا نماینده تام‌الاختیار او به عنوان رئیس هیات، دادستان مرکز استان یا نماینده تام‌الاختیار او، مدیرکل صدا و سیمای استان یا نماینده تام‌الاختیار ایشان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس هیات بازرسی انتخابات استان، دبیر ستاد انتخابات استان بدون حق رای و دو نفر از اعضای شورای استان به انتخاب شورای اسلامی استان بدون حق رای می‌باشد و همچنین نماینده هیات نظارت استان بعنوان ناظر بر این هیات می باشد .
مدیر کل دفتر سیاسی استانداری هرمزگان با اشاره به شرح وظایف این هیئت تاکید کرد: اجرای دستورالعمل های هیات اجرایی مرکزی در خصوص تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی و برنامه ریزی و اجرای مقررات لازم برای برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغاتی نهادهای موضوع ماده ۷۴ این قانون از وظایف این هیات است. وی اضافه کرد: مراقبت بر جرائم تبلیغاتی ارتکابی از جمله استفاده غیر قانونی از هرگونه امکانات و اموال دستگاه‌های دولتی و عمومی با فعالیت های تبلیغاتی غیر قانونی مسئولان و کارکنان و اعلام آن به مراجع صالح قضایی نیز از جمله وظایف این هیات است.خجسته به طرح جدید صدا و سیما برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شواری اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار صدا و سیما کانال تلویزیونی برای تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته است که در استان هرمزگان سه کانال برای مراکز حوزه های انتخاباتی راه‌اندازی خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها