محل سقوط پرواز ۶۵۵ در خلیج فارس گلباران شد



مراسم گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵ بر روی عرشه ناو شهید ناظری در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس در جمع خانواده شهدا برگزار شد.

      

به گزارش صبح ساحل به نوشته ایسنا:  امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر شهادتگاه مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج‌فارس که مورد اصابت موشک آمریکایی‌ها در سال ۶۷ قرار گرفت و به شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه این پرواز منجر شد با حضور خانواده‌ها و جمعی از مسئولان استانی گلباران شد.

پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ حامل ۲۹۰ مسافر و خدمه در خلیج فارس مورد حمله آمریکای جنایتکار قرار گرفت و همه مسافران و خدمه به شهادت رسیدند.

مراسم بزرگداشت شهدای ۱۲ تیر هواپیمای ایرباس ۶۵۵ امروز به همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عرشه ناو شهید ناظری و با حضور جمعی از خانواده این شهدای گرانقدر برگزار شد.

خانواده این شهدا هنوز غم و اندوه این حادثه جنایتکارانه ارتش تروریستی آمریکا را با خود به همراه دارند.

در پرواز ۶۵۵ که مورد حمله ناو یو اس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس قرار گرفت، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال نیز حضور داشتند که همگی آسمانی شدند.

۴۶ مسافر غیرایرانی نیز در این پرواز حضور داشت که آنان نیز قربانی این جنایت وحشیانه آمریکایی‌ها شدند.

حمیدرضا حاجی بابایی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که به عنوان سخنران این مراسم حضور یافته بود، در اظهاراتی با بیان این که این جنایت هولناک هرگز فراموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: آب‌های نیلگون خلیج فارس در تاریخ این سرزمین، سند شجاعت، شهامت و رشادت فرزندان این آب و خاک است و ایران اسلامی همیشه سینه در برابر متجاوزان و زورگویان عالم ستبر کرده و آنان از عجز دست به چنین جنایتی زدند.

وی تأکید کرد:‌ امروز اقتدار نیروهای مسلح کشورمان و آمادگی کامل آنان در عرصه‌های مختلف سبب شده تا دشمنان از حضور در خلیج فارس واهمه داشته باشند.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد:‌ ملت‌های منطقه با اتکا به توانایی‌های خود می‌توانند امنیت این منطقه را تأمین کنند و نیازی به حضوری ددمنشانه دشمنان و کشورهای فرامنطقه‌ای در این میان نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها