نتایج احراز صلاحیت داوطلبان، چهارم بهمن ماه منتشر می‌شود

5 کاندیدای هرمزگانی در کارزار خبرگان


نویسنده: بهار بیژنی

با توجه به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شواری اسلامی در آخرین ماه امسال، نگاهی به کاندیدای احتمالی مجلس خبرگان هرمزگان داشته ایم.
   
   
به گزارش صبح‌ساحل، طبق آخرین اعلام ها ۱۳ داوطلب جهت رقابت کرسی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که پنج نفر از آن‌ها هرمزگانی هستند و یا در استان خدمت کرده اند.
دبیر ستاد انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه نام نویسی ۱۳ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان از هرمزگان ثبت نام کرده اند گفت: شمار داوطلبان حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هرمزگان ۱۳ نفر است که از این تعداد پنج هرمزگانی در جمع آنها وجود دارد.
محمدجواد خجسته در گفتگو با خبرنگار صبح ساحل افزود: از تعداد یاد شده ۱۱ نفر در قم و دو نفر هم در هرمزگان نام نویسی کرده‌اند.مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان هرمزگان گفت: ۷ نفر از داوطلبان در بازه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، سه نفر در بازه ۵۱ تا ۶۰ و سه نفر نیز در بازه سنی ۶۱ تا ۷۰ سال قرار دارند، هیچ یک از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری نیستند، اما ۶ نفر از آن‌ها سابقه داوطلبی در مجلس خبرگان رهبری دارند.
وی با بیان اینکه نتایج احراز صلاحیت این افراد چهارم بهمن از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود، افزود: بر اساس تبصره۱ ماده ۱۶ آیین نامه انتخابات خبرگان نتایج احراز صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان طی دو روز، چهارم و پنجم بهمن ماه اعلام خواهد 
شد. وی خاطر نشان کرد: طبق تبصره۲ ماده ۱۶ آیین نامه انتخابات خبرگان داوطلبان احراز صلاحیت نشده انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ششم تا هشتم بهمن‌ماه فرصت ارائه شکایت دارند. با پیگیری های خبرنگار صبح ساحل مشخص شد که اسامی پنج نفر داوطلب هرمزگانی عبارتند از غلامرضا حاجبی، محسن ابراهیمی، سید حسن معنوی، محمد ابراهیمی و غلامرضا محب زاده بوده اند و عدم حضور نام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با توجه به گمانه زنی مردم در خصوص کاندیداتوری وی جالب است.
با توجه به اینکه حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در اطلاعیه‌ای درباره عدم نامزدی اش در انتخابات خبرگان هرمزگان در سایت دفتر امام جمعه بندرعباس طی آذر ماه سال جاری اطلاع رسانی کرده بود اما همچنان نام ایشان در محافل سیاسی و رسانه‌ای به عنوان کاندید احتمالی عنوان می شود.طبق اطلاعیه‌ای که دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس منتشر کرده علت عدم این حضور اینگونه بیان شده است که: خدمت به مردم در هر مسئولیتی امانتی الهی است که انسان از عهده شکرش برنمی‌آید. امانت شریف و منیع نمایندگی ولی امر مسلمین مدظله العالی در استان، مسئولیتی بس بزرگ است که تمرکز اینجانب برآن مرا از فکر ورود به عرصه های دیگر به تردید می‌انداخت تا آنکه حضور جمعی از فضلای استان هرمزگان برای کاندیداتوری خبرگان فرصتی شد تا در عزمم مصمم‌تر شده و زمینه ورود سایر فرزندان این استان در مسئولیت‌های عالی را هموار نمایم.
حال باید دید در نبود حجت الاسلام عبادی زاده چهره ای نام آشنا برای هرمزگانیان در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان، سرنوشت مردم استان در این انتخابات چه خواهد شد و آیا بار دیگر نیز شاهد چهره ای مانند نماینده فعلی مردم هرمزگان در مجلس خبرگان خواهیم بود که با گذشت هشت سال از نمایندگی ایشان تا کنون سفری به این خطه نداشته است.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها