از نماد فرهنگی جوانی جمعیت در هرمزگان رونمایی شد

معرفی عروسک‌های «دادا»و «کاکا»



عروسک‌های «دادا و کاکا»، نماد فرهنگی جوانی جمعیت در هرمزگان، رونمایی شد.
به گزارش صبح ساحل،در مراسم جشن بعثت و دهه فجر با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دیگر مسوولین ، دو عروسک «دادا و کاکا» برای اولین بار در هرمزگان معرفی شد.در حاشیه این مراسم در سالن فارابی مجتمع آموزشی و درمانی پیامبر اعظم، شهردار و رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در جهت حمایت از این ایده و ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین برای توسعه فرهنگی و تبلیغی آن بیان داشتند که در آینده ای نزدیک پارک یا بوستانی به همین نام افتتاح می شود.

عروسک‌های «دادا و کاکا» از شخصیت بومی محلی الهام گرفته‌اند و تا فرهنگ پوشش خود را برای کودکان سراسر ایران به نمایش بگذارند.این دو عروسک از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان طراحی و ساخته شده اند.

غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با صبح ساحل با اشاره به ساخت چنین عروسک‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان و مطالبه آنها از پدر و مادر برای داشتن دادا (خواهر) و کاکا (برادر)،گفت: ایده و اجرای این کار ارزشمند به همت کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (مدیریت روابط عمومی دانشگاه) بوده است که برای مقابله با آسیبهای «تک فرزندی» و فرهنگ سازی و ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری این دو عروسک طراحی و ساخته شدند.وی افزود: نقش کودکان در رفع گره‌های ذهنی والدین و جوانی جمعیت در قالب تمایل به داشتن خواهر و برادر، بسیار تأثیرگذار و قابل توجه است.
دکتر جاودان افزود :بزرگترین مشکل تک فرزندی این است که تک فرزند ها احساس تنهایی دارند و این احساس آن‌ها را اذیت می‌کند، زمانی که با چنین فرزندانی صحبت می‌کنیم یکی از مشکلات‌شان احساس تنهایی است. وی ادامه داد: هر فرزندی نیاز به خواهر و برادر دارد و در سنین بالاتر نیاز به دایی، عمو ، عمه و خاله خواهند داشت .جاودان افزایش جمعیت در خانواده را منجر به رشد اجتماعی فرزندان و تعامل بیشتر افراد خانواده با یکدیگر در دوران کودکی و بزرگسالی ذکر کرد.وی تصریح کرد: امیدواریم مردم ما با نگاه اینکه بچه های ما نیاز به برادر و خواهر دارند حتما به داشتن فرزند بیشتر اقدام کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت:آینده این بچه ها و خانواده و بچه های آنها منوط به داشتن خواهر و برادر است و نرخ جوانی جمعیت در پیشرفت ،توسعه و سرآمدی کشورمان تاثیر به سزایی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه جمعیت کشور رو به پیری است گفت : شرایط کشور ما به سمت سالمندی پیش روی دارد که طبیعتا جمعیت سالمند افزایش می یابد ، در صورتی که جامعه ایرانی به فکر فرزندآوری نباشد در سالهای بعد جمعیت سالمند را خواهیم داشت که به صلاح جامعه نخواهد بود. دکتر جاودان افزود:با توجه به اهمیت افزایش جمعیت که از مسائل حیاتی کشور است، لازم است که در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری صورت بگیرد.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها