سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی :

در حوزه عملیات جستجو و نجات از پهباد استفاده می شود



سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پیش بینی رشد ۳ تا ۵ درصدی سفرهای دریایی نوروزی خبر داد و گفت:در حوزه عملیات جستجو و نجات از پهباد نیز استفاده خواهد شد.

    

به گزارش صبح ساحل، علی‌اکبر مرزبان در نشست خبری با بادآوری تشکیل کمیته حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروز 1403 اظهار کرد: در طرح نوروزی 1402 حدود 6.5 میلیون سفر دریایی و گردشگری داشتیم که از این رقم 3.5 میلیون نفر سفر مربوط به حمل‌ونقل دریایی بود.

  

وی با پیش بینی افزایش 3 تا 5 درصدی سفرهای دریایی در نوروز 1403 افزود: در سفرهای نوروزی سه محور حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی ارائه خدمات در شأن مردم و آمادکی لازم برای مداخله در زمان بروز سوانح احتمالی در دستور کار قرار دارد.

 در خصوص سفرهای دریایی بیان کرد: مسافران فقط از مبادی مجاز که تحت پوشش سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد برای انجام سفرهای دریایی نوروز استفاده کنند، افزود: سال گذشته در مبادی مجاز یک سانحه منجر به فوق نداشتیم که جزو دستاوردهای سازمان و بنادر بوده است. 

وی افزود: تمام شناورهای تجسس و نجات در تمام بنادر کشور هم در مبادی مجاز و هم غیرمجاز مستقر هستند. علاوه بر این از ظرفیت همیاران ناجی هم برای سفرهای نوروزی استفاده کرده‌ایم. همچنین از ظرفیت نیروهای نظامی در مواقع اضطراری به خصوص در آبهای جنوب کشور استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امسال شاهد افزایش 18 فروند در دریایی خزر و 3 فروند در آبهای خلیج‌فارس بودیم که 760 هزار تن به ظرفیت کشتیرانی ایران اضافه شد. به این ترتیب رتبه جمهوری اسلامی ایران در کشتی‌های مالکیتی از 17 به 16 کاهش یابد.

 

الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست گفت: برای ایام نوروز 58 فروند شناور با ظرفیت درجا 6441 صندلی، 47 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت 1932 دستگاه خودرو، 95 فروند شناور تفریحی، 6750 فروند قایق تفریحی با ظرفیت 5 تا 7 نفر با ظرفیت جابجایی 41380 نفر آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

  

وی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص اعلام مسیرهای مجاز سفرهای دریایی استان هرمزگان اظهار کرد: در استان هرمزگان 13 مسیر مجاز دریایی داریم که شامل مسیر دریایی بندر حقانی به بنادر هرمز، لارک، قشم، هنگام، بوموسی و در غرب هرمزگان از چارک به کیش و بندر لنگه به کیش، آفتاب به کیش، پل به لافت، سی دراز به هنگام، کندلو به هنگام، باهنر به بهمن و ذاکری به لازم اشاره کرد.

وی تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم فقط از مسیرهای مجاز اعلام شده برای سفرهای دریایی استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها