آغاز روز دوم آزمون ارشد علوم پزشکی/ آمار سه برابری زنان در آزمون



رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، از رقابت بیش از ۵۸ هزار نفر داوطلب در ۸۹ رشته کارشناسی ارشد همزمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود ۴۲ درصد داوطلبان این آزمون زنان و ۱۶ درصد نیز مردان هستند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، محمد مهدی نوروز شمسی، رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت: آزمون کارشناسی ارشد امسال در روز گذشته  پنجشنبه و امروز جمعه ۱۰ و ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در چهار مرحله صبح و عصر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان امسال در ۸۹ رشته مختلف به رقابت خواهند پرداخت، تصریح کرد: امسال در ۳۴ حوزه در سراسر کشور آزمون برگزار می شود که از این تعداد ۳۱ حوزه در شهرستان ها و سه حوزه در شهر تهران مستقر هستند.

رییس مرکز سنجش آموزش، همچنین از ثبت نام ۵۸ هزارو ۶۲۹ داوطلب در آزمون امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲ هزار و ۳۱۵ نفر خانم و ۱۶ هزار و ۳۱۴ داوطلب آقا هستند.

نوروز شمسی، با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون، کلید و پاسخنامه سوالات از روز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ در دسترس قرار خواهد گرفت، یادآور شد: همزمان افراد می تواند از روز ۱۳ تا ۱۸ خرداد اعتراضات خود را ثبت کنند.
وی زمان اعلام نتایج اولیه آزمون را در نیمه دوم تیرماه خواند و گفت: نتایج اولیه حاوی رتبه و نمره خواهد بود. همچنین انتخاب رشته محل نیز همزمان با اعلام نتایج امکان پذیر خواهد بود.

رییس مرکز سنجش آموزش، در پایان افزود: کارنامه نهایی آزمون نیز در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد و از اوایل مهر ۱۴۰۳ برگزیدگان می توانند دوره آموزشی خود را شروع کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها