معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد:

کنترل کلیه مبادی ورودی استان جهت شناسایی موارد مشکوک به تب دنگی



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان از انجام مراقبت حشره شناسی و عملیات کنترل ناقل برای مبارزه با پشه آئدس مهاجم و همچنین مراقبت انسانی درکلیه مبادی ورودی استان شامل فرودگاه ها،اسکله هاو پایانه ها خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، عبدالجبار ذاکری بیان کرد: این پشه ناقل بیماری‌هایی همچون "تب دنگی"، "چیکونگونیا" و زیکا " است که در حال حاضر مهمترین راه مقابله با آن پیشگیری از افزایش جمعیت پشه های ناقل است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه زیستگاه پشه آئدس در آب و بخصوص آبگیرها و ظروف کوچک است، برای مقابله با آن باید کانال‌های آبی رو باز بهسازی شوند، و‌ ساماندهی آبهای کولر صورت گیرد و هر شی که امکان جمع شدن آب در آن وجود دارد همچون قوطی و ظروف پلاستیکی رها شده در محیط، آب زیر گلدان‌ها، و هر وسیله‌ای که می‌تواند عامل جمع شدن آب راکد باشد جمع‌آوری و تخلیه گردد.

دکترذاکری علایم تب دانگی را تب و بدن درد، بثورات پوستی، درد پشت چشم یا سردرد، علایم گوارشی اعلام کرد و گفت: هر فردی که اخیرا به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شرقی سفر کرده و علایم تب و بدن درد و سردرد دارند سریعا به نزدیکترین مراکز بهداشتی ودرمانی محل سکونت خود مراجعه کنند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها