کلاهبرداری 50 میلیاردی زن 30 ساله در بندرلنگه؛

فریب «فریبا»



کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان هرمزگان مخفیگاه زن کلاهبرداری را در اصفهان کشف و او را در منزلش دستگیر کردند.
    
  
به گزارش صبح ساحل، این زن 30 ساله به نام فریبا که فروردین سال گذشته 500میلیارد ریال را از فردی در روستای گشه شهرستان بندرلنگه  به جیب زده  و متواری شده بود هفته گذشته به دام  پلیس افتاد. وی در مدت ذکرشده  از اصفهان به بندرلنگه رفته و همسرش  را نماینده یکی از قرارگاه‌های سازندگی کشور در امور عمرانی و فردی ذی‌نفوذ در ارگان های دولتی و نظامی معرفی کرده و بیان داشته بود که  دارای چند شرکت دولتی هستند و کارهای عمرانی و راه‌سازی انجام می‌دهند.فریبا با روابط عمومی بسیاربالا  برای رسیدن به هدف خود با چرب‌زبانی و توسل به فریب، سوژه موردنظر ‌را قانع کرد که برای انجام اولیه پروژه راه‌سازی 500 میلیارد ریال نیاز است. 
مالباخته غافل از نیت شوم  این زن‌ متقلب،به امید انجام سریع پروژه راه‌سازی، مبلغ موردنیاز را به‌حساب وی واریز کرد. مدتی از این موضوع گذشت تا اینکه  این زن حقه‌باز، دیگر جوابگوی تلفن این فرد نبود. فریبا به اصفهان متواری شده و مدتی بعد از همسر خود طلاق صوری گرفت تا  پلیس رد او را شناسایی نکند. اما تلاش پلیس آگاهی استان نتیجه داد و وی دستگیر شد. 
     
 از بندرلنگه تا اصفهان 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص این پرونده گفت: در پی ارجاع مرجوعه قضایی صادره از شعبه اول اجرای احکام دادگاه حقوقی دادگستری شهرستان بندرعباس مبنی بر دستگیری محکومه متواری "فریبا _ک"، پیگیری موضوع  در دستور کار قرار گرفت.
  
سردار "علی‌اکبر جاویدان" افزود: با بررسی‌های انجام‌شده و تحقیقات‌میدانی از شاکی پرونده در روستای گشه شهرستان بندرلنگه، مشخص شد محکومه یادشده در اوایل سال 1402 با ترفند و مانورهای متقلبانه با همکاری همسر خود ضمن جعل عنوان، با معرفی شوهر خود با عنوان اینکه وی نماینده یکی از قرارگاه‌های سازندگی کشور در امور عمرانی و فردی ذی‌نفوذ در ارگان‌های دولتی و نظامی، با جلب اعتماد مالباخته ، بالغ‌بر 500 میلیارد ریال در قالب سرمایه‌گذاری واهی ملکی و راه‌سازی از شاکی اخذ و پس‌ازآن با قطع ارتباطات تلفنی از محل متواری شده است.
این مقام انتظامی استان اظهار داشت: با توجه به این‌که تمام تلاش‌های‌انجام‌شده دسترسی به متهم میسر نشده و پیگیری مالباخته نیز جهت دریافت وجوه‌پرداختی خود منتج به نتیجه نشده بود، پس از طرح شکایت و سیر تشریفات قضایی‌پرونده، بارأی دادگاه  حقوقی در راستای اعمال ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی ، متهمه به پرداخت مبلغ 500 میلیارد ریال محکوم‌شده بود با اقدامات فنی و اطلاعاتی به‌عمل‌آمده توسط کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان  مقصد فرار و مخفیگاه متهم در اصفهان شناسایی‌شد.فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد : مأموران با اخذ نیابت قضایی با تشکیل تیمی به اصفهان اعزام و دریک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهمه را دستگیر و ضمن انتقال به بندرعباس، بارأی مناسب قضایی روانه زندان شد.

منتظر تایید: 7
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها