قتل زن جوان به دست همسر معتادش در بندرعباس؛

زن‌کشی به خاطر پول



مرد جوان هر چند روز یک‌بار به سراغ همسرش می‌آمد تا پولی از او بگیرد و هزینه نیاز روزمره و خرید مواد  را تأمین کند. روز واقعه،به خاطر پول در منزل با همسرش درگیر شد که این درگیری منتهی به قتل زن شد. قاتل برای گمراه کردن پلیس سپس خانه را به آتش ‌کشید. کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی هرمزگان علت قتل را خفگی عنوان کردند.این حادثه در ساعت 15 سه‌شنبه 22 خردادماه جاری در یکی از محلات بندرعباس رخ داد.
  

 روز حادثه 

ساعت ۱۵ و ۳۴ دقیقه سه‌شنبه طی تماس تلفنی با مرکز ۱۲۵ گزارش آتش‌سوزی منزل مسکونی واقع بلوار شهید بهشتی کوچه فروغ ۱۶ خیابان برق دریافت شد. بلافاصله اکیپ عملیاتی از ایستگاه شماره ۱۱و ۱ به محل حادثه اعزام شدند.حریق درون‌اتاق‌ خواب شعله می‌کشید به ‌سرعت عملیات اطفاء حریق و ایمن‌سازی محیط صورت گرفت. دود تمام خانه را در برگرفته بود.  آتش‌نشانان کمی بعد پیکر بی‌جان زن جوانی را در حمام منزل یافتند که بدون علائم سوختگی و به دلیل  خفگی جان سپرده بود. با توجه به مشکوک بودن نوع مرگ زن؛ پرونده این اتفاق ناگوار در اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی هرمزگان گشوده شد. کارگاهان در تحقیقات یافتند که زن 29 ساله با فشردن گلویش به قتل رسیده است و پی بردند از شوهرش خبری نیست. با مشخص شدن هویت متهم، کارآگاهان پلیس آگاهی به بررسی میدانی در اطراف محل جنایت پرداختند، ساعاتی از جنایت نگذشته بود که موفق به شناسایی همسر این زن شده و او را دستگیر کردند.
   

سرنخی از قاتل 

کارگاهان پس از بررسی شواهد سرنخی از قاتل به دست آوردند که وی با یک دستگاه پراید از محل متواری شده است. سردار" علی‌اکبر جاویدان" فرمانده انتظامی استان در تشریح این خبر به صبح ساحل  گفت: در ساعت 16:59 بیست و دوم خردادماه 1403 در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیس 110مبنی بر قتل خانمی در منزل، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی و گشت انتظامی کلانتری 16 بندرعباس در محل حاضر و نسبت به بررسی دقیق موضوع اقدام کردند. وی افزود: با حضور تیم انتظامی، کارآگاهان پلیس آگاهی و  بازپرس ویژه قتل در محل مشخص شد كه یکی از اتاق‌های خانه دچار آتش‌سوزی شده و زن جوان 27 ساله در منزل بدون علائم سوختگی و با علائم خفگی در قسمت گردن فوت نموده و قاتل نیز از محل متواری شده است.
فرمانده انتظامی استان اظهار کرد:در بررسی مدارک موجود و تحقیقات به‌عمل‌آمده، انگشت اتهام به‌سوی همسر متوفی که با یکدیگر سابقه درگیری و اختلاف داشتند نشانه رفت و با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان و اشراف اطلاعاتی و اقدام به‌موقع، قاتل که از صحنه جرم  با یک دستگاه پراید فرار کرده بود در بلوار امام حسین شهر بندرعباس با شلیک پلیس به لاستیک خودروی وی، در کمتر از 5 ساعت (ساعت 2 بامداد) دستگیر شد.
  

 اعتراف تکان‌دهنده 

در تحقیقات به‌عمل‌آمده متهم به بزه ارتکابی اعتراف و عنوان داشت که شغلش آزاد است و حدود 3 سالی به مواد مخدر از نوع شیشه و... اعتیاد دارد. در این مدت به علت اعتیاد دل به کار نمی‌داده و برای تهیه مواد مخدر و هزینه نیاز روزمره با دعوا و درگیری  از همسر 29 ساله‌اش پول می‌گرفته. همسری که ماجرای اعتیاد او را به خانواده‌ خود نگفته بود و گهگداری به بهانه‌های مختلف از آن‌ها وجه نقد درخواست می‌کرد و به همسرش‌می‌داد. قاتل در بازجویی‌ها گفت: «آن روز، پسر 3 ساله‌ام را به خانه خواهرم برده بودم، حالم بد بود و بر سر گرفتن پول در منزل با اسماء درگیر شدم؛ گلوی او را گرفتم و فشار دادم وقتی به خود آمدم که دیگر نفس نمی‌کشید. او را از اتاق‌خواب 
به درون حمام بردم و درب آن را قفل کردم، اتاق‌خواب را با جرقه فندک  به آتش کشیدم و طوری وانمود کردم که مرگ اسما به خاطر خفگی ناشی از دود آتش باشد».وی ادامه داد:« بلافاصله به خانه خواهرم که نزدیک خانه‌مان بود رفتم و به همراه پسرم از محل فرار کردم ».قاتل پس از بازجویی‌های تخصصی و تکمیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها