رئیس دادگستری استان خبر داد

پرداخت 58هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری و فرمانداری‌های هرمزگان



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:بر اساس آخرین گزارش ها از سوی اداره مالیاتی استان، 58هزار میلیارد ریال از محل «مالیاتها» در سال1402، به شهرداریها و دهیاریها، فرمانداریها و مناطق عشایری  هرمزگان پرداخت شده است.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه به عملکرد دستگاه قضایی استان می‌پرداخت بابیان اینکه در سال گذشته 107درصد وصول مالیاتهای استان نسبت به کشور محقق شده است افزود: در این مدت ۴۵ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال  از محل عوارض و ارزش افزوده  به حساب شهرداریها ،دهیاریها و فرمانداریها و همچنین امورعشایری پرداخت‌شده که  ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

  
پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری بندرعباس


وی واریز عوارض آلایندگی به حساب شهرداری بندرعباس را بیش از 13هزار میلیارد ریال اعلام کرد که این آمارنشان‌دهنده افزایش  68 درصدی نسبت به سال 1401 بوده است. قهرمانی اظهار داشت: با توجه به اینکه بر اساس قانون،  شرکت ها و بنگاه‌های آلاینده باید عوارض آلایندگی خود را به پرداخت کنند؛ در همین راستا سال گذشته با پیگیری دستگاه قضایی ۱۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال به شهرداری بندرعباس پرداخت شد تا در جهت توسعه زیرساخت های خدمات شهری مورد استفاده قرار گیرد.


رئیس کل دادگستری استان واریزی عوارض مالیات را به تفکیک ذکر کرد و ادامه داد:13هزار میلیارد ریال به شهرداری بندرعباس،12هزار میلیارد ریال به سایر شهرداری های  استان، 18 هزار میلیارد ریال به دهیاریها ،۵۹۰  میلیارد ریال به فرمانداری‌ها ، ۱۷ میلیارد ریال به امور عشایر پرداخت‌شده است. قهرمانی جمع پرداختی به این دستگاه ها  در سال 1401 را ۲۷ هزار  میلیارد ریال عنوان کرد. 

  
سهم سلامت ۹هزار میلیاردی


وی سهم بخش  سلامت استان از این مالیاتها را  ۹ هزار و ۸۴۹  میلیارد ریال ، حوزه ورزش نیز یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال  و شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری در استان ۳۵۱ میلیارد ریال خواند که پرداخت‌شده است.وی واریز سهم توسعه ورزش مدارس و ورزش همگانی استان هرمزگان با همکاری دولت و دستگاه قضایی دانست که  طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، دولت موظف است ۲۷ درصد از کل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را از طرق ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای مربوطه به توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش و جوانان اختصاص دهد.قهرمانی  در خصوص استرداد مالیات عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان استان  نیز افزود : در راستای حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال در سال گذشته مبلغ ۳۳ هزار میلیارد تومان به فعالان و تولید کنندگانی که به امر صادرات مبادرت داشته اند، استرداد شده است.رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  این را هم افزود که اکثر شرکتهای بزرگ،مالیات  خود را  در استان پرداخت می‌کنند. قهرمانی تصریح کرد: شرکتهای چند استانی در هرمزگان هستند که مالیات های خود را در این استان  پرداخت نمی کنند مانند شرکت فلات قاره که این موضوع در دستور کار دادستان بندرعباس قرار گرفته است تا در این مورد تصمیماتی اخذ شود. قهرمانی به وصول بیش از ۷۰  میلیارد ریال مطالبه شرکت گاز با پی گیری  دادستانی بندرعباس نیز اشاره ای داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها