دیدار وزیر ارتباطات عربستان سعودی با مقامات کاخ سفید؛

همکاری اقتصادی عربستان و آمریکا در عرصه‌ی داخلی و خارجی



 نگاهی به عرب‌نیوز 
به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالله السوها وزیر عربستان در سفر به آمریکا با مقامات کاخ سفید در واشنگتن دیدار کرد. السوها که ریاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر عهده دارد، راه‌های تقویت و گسترش مشارکت استراتژیک بین عربستان سعودی و ایالات متحده و راه‌های تحریک نوآوری در صنعت فضایی پادشاهی سعودی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
در این دیدارها ریما بنت بندر سفیر عربستان سعودی و هیثم الاوحلی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.
به گزارش SPA، السوها با آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در امور سایبری و فناوری های نوظهور، برای بحث در مورد افزایش مشارکت در فناوری‌های نسل پنجم و ششم و فناوری های ORAN RAN ملاقات کرد.
او همچنین با آموس هوچستاین، مشاور رئیس جمهور در امور انرژی و سرمایه گذاری، و برت مک گورک، معاون دستیار رئیس جمهور و هماهنگ‌کننده MENA دیدار کرد. السوها در دیدار با معاون دستیار رئیس جمهور و دبیر اجرایی، سرمایه‌گذاری مشترک در اقتصاد و فناوری‌های فضایی و توسعه استعدادهای ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
السوها همچنین با کرت کمبل معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد در این دیدار دو طرف در مورد راه‌های تقویت همکاری بین پادشاهی سعودی و ایالات متحده در بخش اقتصاد دیجیتال گفتگو کردند.این دیدارها بخشی از سفر السوها به ایالات متحده است که هدف آن تقویت روابط و حمایت از رشد اقتصاد دیجیتال عربستان است.
این بازدید شامل جلساتی در چندین ایالت با رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری برای تقویت سرمایه‌گذاری‌ در حوزه‌های فناوری، تحریک سرمایه‌های مخاطره‌آمیز، حمایت از کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های همکاری میان شرکت‌های بخش خصوصی است.معاون وزیر امورخارجه‌ عربستان سعودی از نماینده سوریه در ریاض استقبال کرد.
  
دیدار معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی با فرستاده سوریه در این کشور
 نگاهی به عرب‌نیوز 
دو طرف در مورد روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن‌ها در همه زمینه‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداختند. آن‌ها همچنین در ادامه‌ی این نشست درباره موضوعات و تحولات مورد علاقه مشترک هر کشور گفت‌وگو کردند.

  

قطر بر اعتقاد به همبستگی و اقدام جمعی در ساحت بین المللی تاکید می‌کند
 نگاهی به گلف‌تایمز
دولت قطر بر اعتقاد خود به اهمیت همبستگی و اقدام جمعی بین‌المللی و نیز تمایل خود برای پیشرو بودن در این تلاش‌ها با هدف رسیدگی به چالش‌ها و بحران‌های گسترده جهانی تاکید کرده است.
این در بیانیه دولت قطر که توسط میشال علی خلفان المنصوری، سومین پژوهشگر امور اداری در اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه، در جریان گفت‌وگوی تعاملی خوشه‌ای با کارشناس مستقل سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر و همبستگی بین‌المللی، ارائه شد، بیان شد.
المنصوری افزود، با توجه به اهمیت همبستگی و اقدام جمعی بین‌المللی، کشور قطر مایل است در خط مقدم تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های گسترده جهانی و کاهش اثرات آن‌ها قرار بگیرد؛ به‌ویژه موارد مرتبط با اپیدمی‌های بهداشتی، درگیری‌های مسلحانه، بلایای طبیعی، چه به صورت دوجانبه و چه از طریق سازمان‌ملل و دیگر مجامع بین المللی چندجانبه.
وی خاطرنشان کرد:«کشور قطر از تلاش‌ کشورهای در حال توسعه برای اجرای اهداف توسعه پایدار (SDGs) حمایت کرده و تلاش‌های قطر همچنان در این زمینه ادامه دارد.در این بیانیه از تلاش‌های کارشناس مستقل سازمان‌ملل متحد در امور حقوق بشر و همبستگی بین‌المللی برای تایید بیانیه مربوط به حق همبستگی بین‌المللی قدردانی می‌شود و ابراز امیدواری می‌کند که این تلاش‌ها روز به روز در حال رسیدن به موفقیت‌های بیشتر هستند.
علاوه بر این، در این بیانیه اشاره شده است که اشکال گسترده‌ای از این اتحاد وجود داشته که با توجه به تجاوزات و نسل‌کشی ارتش اشغالگر اسرائیل در غزه، همبستگی خود را با مردم فلسطین در سرزمین‌های متعدد در سراسر جهان ابراز می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها