خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور



رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به خطر آلودگی پشه آئدس به ویروس تب دنگی و همه‌گیری بیماری در کشور هشدار داد.

       

به گزارش صبح ساحل، شهنام عرشی امروز در نشست خبری با موضوع وضعیت شیوع تب دنگی در ایران که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هفت استان ما شامل چهار استان جنوبی کشور، در معرض خطر گزش پشه آئدس و ابتلا به تب دنگی قرار دارند. سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان جزو استان‌های پرخطر ابتلا به بیماری به شمار می‌روند. در استان گیلان آلودگی وجود دارد و مازندران و گلستان در معرض رشد پشه هستند.

وی افزود: از آن‌جا که رفت و آمد به کشورهایی مانند امارات زیاد است و پشه آئدس در این کشور وجود داشته، پشه‌های موجود در کشور ما نیز آلوده شده‌اند و وقتی پشه های آلوده وجود دارند دیر یا زود، سایر استان‌ها نیز مستعد ابتلا و شیوع بیماری هستند و اپیدمی (همه‌گیری) بیماری را شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: تخم پشه آئدس از طریق تایرهای فرسوده می‌تواند به همه جا منتقل شود اما بُرد پشه نهایتا 500 متر است و مسافران باید در جزایر جنوبی و مراکز توریستی جنوب کشور مراقب این بیماری باشند. البته در شهرهایی مانند قزوین و در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، مشهد و قم نیز این بیماری شناسایی شده است اما انتقال محلی بیماری وجود نداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها