جانبازان به احترام شهدای پرواز ۶۵۵ به قلب خلیج‌فارس زدند



۲۶ نفر از جانبازان جنگ تحمیلی ‌امروز با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز بی‌بازگشت ۶۵۵ در اقدامی نمادین به قلب خلیج فارس زدند و مسیر قشم تا جزیره هنگام را به یاد شهدای این پرواز شنا کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز بی‌بازگشت ۶۵۵ تنی چند از جانبازان نابینا از دو چشم و دو دست، قطع نخاعی، فاقد دست و یک پا در اقدامی نمادین مسیر قشم تا جزیره هنگام را شنا کردند و محل شهادتگاه ۲۹۸ مسافر بی‌گناه پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی را به آغوش کشیدند.

جانبازانی که امروز فاصله دو مایل دریایی (۳.۵ کیلومتری) را در خلیج فارس و شهادتگاه مسافران این هواپیما شنا کردند، به همه دنیا نشان دادند که همواره و در هر شرایطی نسبت به این آب و خاک تعصب دارند و تا آخرین نفس برای حفظ این مرز و بوم تلاش می‌کنند.

 

۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ ناو وینسنس آمریکایی، یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه ۲۹۸ سرنشین آن را به شهادت رساند.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از مبدأ بندرعباس به‌مقصد دبی، با شلیک دو موشک کروز از ناو هواپیمابر یو.اس.اس. جک وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا برفراز آب‌های نیلگون خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد، در پی این حمله تروریستی همه ۲۹۸ سرنشین ایرباس ایرانی که شماری از آنها کودک بودند، جان باختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها