دانشجویان سال آخر رشته‌های دریایی بورسیه می‌شوند



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند براساس مصوبه اخیر دولت، دانشجو از دانشگاه های تخصصی کشور بورسیه و آنها را جذب کنند. در حقیقت دانشجویان دریایی در سال آخر تحصیل که هزینه‌های آموزش بر روی کشتی به شدت افزایش پیدا می‌کند، بورسیه خواهند شد. 

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، علی اکبر صفایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه در طول دولت سیزدهم مجموعه فعالیت های دریایی به نحو احسن انجام می شود، گفت:
با پیگیری های انجام شده دستگاه های دولتی می توانند براساس مصوبه اخیر دولت، دانشجو از دانشگاه های تخصصی کشور بورسیه کنند و آنهارا جذب کنند. در حقیقت دانشجویان دریایی در سال آخر تحصیل که هزینه‌های آموزش بر روی کشتی به شدت افزایش پیدا می‌کند، بورسیه خواهند شد. 
 
وی افزود: این نوید خوبی برای کلیه دستگاه های فعال در حوزه دریایی است که دانشجویان این حوزه را جذب کنند. آنها می توانند نظارت بر دوران تحصیلی دانشجویان نیز داشته باشند تا نیروهای ارزشمندی برای ارگان دریایی کشور تربیت شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به کسب و کارهای حوزه دریایی نیز اشاره کرد و گفت:  هدف ما این است که کسب و کار دریایی در اختیار تمام فعالان اقتصادی از جمله مردم و تجار قرار گیرد و انحصاری وجود نداشته باشد.در حال حاضر نیز هیچ انحصاری در این بخش وجود ندارد  و مردم و تجار  می‌توانند در ۳۱رشته کسب و کار دریایی شرکت تاسیس کند اما مکلفند در هر رشته یکی از متخصصان همان رشته را به عنوان مدیر فنی شرکت به کار بگیرند.

صفایی با اشاره به اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دریایی ما جذب شرکت های خصوصی می شوند که توسعه ناوگان داده اند، افزود:ما هم در دریای خزر و جنوب توسعه ناوگان داشتیم و ناوگان مالکین ایرانی در حوزه نفت و گاز یکی از بزرگترین ناوگان های دنیا است و به همین جهت تربیت نیروی انسانی دریایی از اهم موضوعات است و باید پیگیری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها