نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

ایران قوی نیازمند جمعیت جوان و بالنده است



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه جمعیت ایران، گفت: امروز ایران قوی نیازمند به جمعیت جوان و بالنده در عرصه علمی، دفاعی، مسائل اجتماعی و همچنین کار و سازندگی دارد.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، امروز جمعه ۵مرداد، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بندرعباس اظهار کرد: اگر امروز بدنبال ایران قوی هستیم، اصلی‌ترین مولفه ایران قوی منبع ارزشمند انسانی و جوانان هستند، کشوری که جمعیت جوان دارد، بالنده و قوی است و نباید از آن غفلت شود.

وی با تاکید بر اینکه پرچمدار تمدن نوین اسلامی باید به دست نسل جوان سپرده شود، بیان کرد: مشکل کاهش نسل، تهدیدی جدی برای ایران اسلامی است که رهبرمعظم انقلاب بارها بر این موضوع تاکید دارند و باید دغدغه ایشان را جدی بگیریم.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: هرچند مشوق‌هایی برای ازدواج و جوانی جمعیت اعطا شده است اما این مشوق‌ها کارایی زیادی برای مردم ندارد و نیاز است که کارشناسان و صاحبنظران بر روی این موضوع تجدیدنظر کرده وهمه دستگاه‌های متولی نسبت به این قضیه اهمتام داشته باشند و همچنین تسهیلات و تشویق‌ها را برای مساله ازدواج افزایش دهند و مدبرانه تصمیم گیری کنند.

عبادی‌زاده همچنین به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: ایران نیاز به کارآفرینان خستگی ناپذیر و با تدبیر دارد؛ چرا کارآفرینان می‌توانند درد جامعه ما را در حوزه اشتغال و بیکاری درمان کنند اما نباید کارآفرینان را در پیچ و خم اداری خسته کرد بلکه باید از آنان حمایت همه جانبه شود.

وی باتوجه به اینکه کشور ایران نیاز به نیروی ماهر و کارآمد دارد، از کارشناسان دستگاه‌های زی ربط و صاحبنظران خواست چاره ای برای افزایش دانشجویان در دانشگاه‌ها که خروجی چندانی در راستای پیشبرد کشور ندارد، بیاندیشند؛ دانشجویان در دانشگاه‌ها به نصف برسانند و مابقی را در هنرستان‌های جوار صنایع و فنی و حرفه ای آموزش و پرورش تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با اشاره به پنجم مردادماه سالروز بزرگداشت اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اظهار کرد: نماز جمعه گل سرسبد، جمعه است که آثار و برکات فراوانی در حوزه معنوی، سیاسی و اجتماعی از جمله تعمیق معنویت در انسان، ایجاد همبستگی و وحدت بین مردم، تقویت عمل به تعهدات اجتماعی، تبیین سبک زندگی اجتماعی و تبیین وظایت جامعه، طرح مسائل و مشکلات جامعه و بصیرت افزایی دارد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: اسلام برای اجتماع امت، سه تدبیر اندیشیده است که شامل اجتماع روزانه (نمازهای جماعات)، اجتماع هفتگی (نماز جمعه) و اجتماع سالانه (حج) می‌شود و این امر حاصل اولویت‌دار بودن نگاه سیاسی اسلام بر سایر امور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها