۱۷۸ مبتلای تب دنگی تا هفته اول شهریور



رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۱۷۸ مورد ابتلا به «تب دنگی» در کشور گزارش شده، گفت: در حال حاضر، پشه آلوده تنها در یک نقطه از کشور حضور دارد و انتقال محلی فقط در این نقطه صورت می‌گیرد.

    

به گزارش صبح ساحل، دکتر شهنام عرشی با بیان اینکه براساس گزارش‌های نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال جاری تا هفتم شهریور ماه، ۱۷۸ مورد ابتلا به تب دنگی گزارش شده، اظهار کرد: برمبنای بررسی اپیدمیولوژیکی انجام شده برای بیماران، در حال حاضر اکثریت موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور داشته‌اند. براساس بررسی‌های صورت گرفته، ۱۳۱ مورد سابقه سفر به امارات‌متحده عربی، ۷ مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به «بنین» را دارند. 

وی درباره جامعه آماری مبتلایان به بیماری تب دنگی گفت: یک مورد از بیماران دارای ملیت آفریقایی، ۴ نفر دارای ملیت افغانستانی، یک نفر با ملیت پاکستانی و ۱۲۵ نفر دیگر با ملیت ایرانی هستند. دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان فارس یعنی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی شهرهای «گراش»، «لارستان»، «جهرم» و «شیراز» توانسته‌اند اغلب موارد ابتلای وارده را تشخیص دهند؛ منظور از موارد وارده این است که افراد، سابقه سفر به خارج از ایران را دارند و در کشوری دیگر به این بیماری مبتلا شده‌اند. 
 
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان توانسته‌اند بیماران را شناسایی کنند. 
 
وی درباره میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به تب دنگی گفت: تاکنون، مرگ یک نفر به دلیل ابتلا به تب‌دنگی گزارش شده است. 
 
عرشی درباره آخرین وضعیت انتقال محلی «تب دنگی» گفت: در حال حاضر، پشه آلوده در یک نقطه از کشور حضور دارد و انتقال محلی در این نقطه صورت می‌گیرد. پیش از این، حضور پشه آلوده در ۲ نقطه کشور یعنی «بندر لنگه» در استان هرمزگان و شهرستان «چابهار» گزارش شد؛ در نتیجه، انتقال محلی در این ۲ نقطه به ثبت رسیده بود. گزارش‌ها بیانگر این است که مورد ابتلای محلی در بندر لنگه برای مدتی گزارش نشده است.
 
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره گسترش پشه در کشور گفت: در حال حاضر، پشه آئدس «اجیپتی» در مناطق مستعد استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان و در بخش‌هایی از استانهای مجاور این مناطق نیز حضور دارد یا در طی ماه‌های آینده مستقر خواهد شد. همچنین پشه آئدس «آلبوپیکتوس» در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و بخش‌های مجاور صید شده و به احتمال زیاد در بخش‌های مجاور حضور دارد. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها