نظام آموزشی هرمزگان خودش را ثابت کرد؛

نقش زیرساخت‌های آموزشی در کسب رتبه‌های برتر کنکور



نظام آموزشی استان هرمزگان خودش را ثابت کرد و نشان داد که با این ساختار مدیریتی، مدیران، معلمان و زیرساخت‌های آموزشی می‌تواند دانش‌آموز با استعداد و پرتلاش را به رتبه یک کنکور برساند.

 

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان با اشاره به جای خالی هرمزگان در جمع مدال‌آوران المپیک بر تدوین و اجرای برنامه جامع استعدادیابی ورزش دانش‌آموزی در استان تأکید کرد.

مهدی دوستی عصر شنبه ۱۷ شهریور، در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان ضمن تبریک موفقیت صبا معصوم نیا دانش‌آموز موفق در کسب رتبه نخست کنکور تجربی، گفت: نظام آموزشی استان هرمزگان خودش را ثابت کرد و نشان داد که با این ساختار مدیریتی، مدیران، معلمان و زیرساخت‌های آموزشی می‌تواند دانش‌آموز بااستعداد و پرتلاش را به رتبه یک کنکور برساند.

وی افزود: هرمزگان مرز کنکور را شکست و این موفقیت کسب شده، اعتماد به نفس دانش‌آموزان را تقویت نموده و در سال‌های آتی موفقیت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دوستی عنوان‌کرد: کاری کنید که ارتباط خانم معصوم نیا با استان قطع نشود و حتی به عنوان یک معلم افتخاری به دانش آموزان استان کمک کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به مدت زمان کوتاه باقی مانده تا بازگشایی مدارس تأکیدداشت: از فرصت باقی مانده باید برای ساماندهی کلی مدارس و بهبود محیط مدارس استفاده شود و از همه فرمانداران می‌خواهیم با نظارت میدانی، رسیدگی به مسائل مدارس را در اولویت قرار دهند و فکر کنند که فرزندان خودشان در آن مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: آینده کشور، استان، شهر و روستاهای ما در گرو توجه به دانش‌آموزان است بنابراین دو هفته وقت گذاشتن برای تسهیل امور دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری سراسر برد خواهد بود‌.

مهدی دوستی با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک و جای خالی هرمزگان در جمع مدال‌آوران المپیک نیز تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان و معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش باید یک طرحی ده ساله را برای استعدادیابی ورزشی در مدارس و تربیت مدال‌آوران هرمزگانی برای المپیک تدوین کنند و باید استعدادیابی ورزشی برای تربیت قهرمانان از مدارس ابتدایی آغاز شود.

وی خطاب به فرمانداران گفت: مسیرهای پر تردد خودروهای شوتی‌ در محورهایی که با تردد سرویس‌های دانش‌آموزان تلاقی دارد باید به هر نحوی ایمن سازی شود و در حوزه افزایش شرکت‌های حمل و نقل ویژه سرویس مدارس محدودیتی وجود ندارد و اگر لازم بود باید انجام شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم مداومت در برگزاری آزمون‌های شبه کنکور و شبه نهایی اظهار کرد: باید با برگزاری آزمون‌های مستمر از دانش‌آموزان ضریب تاثیر استرس در کنکور و امتحانات نهایی را برای دانش‌آموزان به حداقل برسانید.

استاندار هرمزگان طبق روال جلسات شورا روند برگزاری نشست‌های شوراهای شهرستانی آموزش و پرورش را بررسی و اظهار کرد: همه مناطق باید خود را به برگزاری ۶ جلسه شورای آموزش و پرورش را تا پایان این ماه برسانند.

وی در بررسی کمبودها و مشکلات هنرستان دریانوردی هرمزگان نیز گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم نیروهای متخصص سازمان بنادر و دریانوردی استان را از نیروهای بومی تأمین کنیم از این رو لازم است سازمان بنادر قیود سخت‌گیرانه در این حوزه را کنار بگذارد و همراهی بیشتری برای تربیت نیروهای متخصص در هنرستان دریانوردی داشته باشد‌.

دوستی با تاکید بر لزوم تسریع در ساخت مدرسه انرژی اتمی بندرعباس بیان کرد: ضرورت دارد با تلاش بیشتر همزمان با یکم مهر ماه سالروز بازگشایی مدارس این مدرسه به بهره‌برداری برسد.

استاندار هرمزگان همچنین تاکید کرد: لازم است گزارش کاملی از ترک تحصیل کنندگان و اتباعی که در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند یا ترک تحصیل دارند، آماده شود تا بتوانیم تصمیم گیری‌های درستی در این حوزه‌ها نیز داشته باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها