استاندارهرمزگان تاکیدکرد :

تکمیل طرح های نیمه تمام شهر تخت تا پایان امسال روحانیت همواره منادی آزادی و نجات بشر بوده است



صبح ساحل – سیاسی// نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: مردم با وجود تمامی مشکلات و گرفتاری ها پای ارزش های انقلاب و نظام ایستاده اند و با همه کمبودها از ارزش های اسلام و انقلاب دفاع می کنند و هم اکنون که 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، مردم به نظام اعتماد دارند و به آینده امیدوار هستند.

جاسم جادری در جمع مردم شهر تخت شهرستان بندرعباس با گرامیداشت دهه فجر، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به آسانی به پیروزی نرسید و برای پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی شهدای بسیاری تقدیم شد.

وی ادامه داد: مردم با وجود تمامی مشکلات و گرفتاری ها پای ارزش های انقلاب و نظام ایستاده اند و با همه کمبودها از ارزش های اسلام و انقلاب دفاع می کنند و هم اکنون که 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، مردم به نظام اعتماد دارند و به آینده امیدوار هستند.

استاندار هرمزگان افزود: ما مسئولان نباید فراموش کنیم که این مردم بودند که با رهبری امام راحل انقلاب کردند و باید قدرشناس مردم باشیم و به آنها خدمت کنیم.

جادری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مردم مسئولان مختلف را به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم انتخاب می کنند، تصریح کرد: دو انتخابات مهم را در هفتم اسفند ماه پیش رو داریم و مردم باید نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند که هر دو مجلس از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی تلاش می کنند و به همین دلیل در منطقه ناامنی و جنگ ایجاد کرده اند اما نظام جمهوری اسلامی با وجود این توطئه ها و دسیسه ها با تدبیر و حکمت در حال حرکت رو به جلو است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه باید به سمت تقویت تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی برویم، بیان داشت: کشور عمان ظرفیت مناسبی برای ارائه و صادرات محصولات تولیدی استان هرمزگان دارد که از این ظرفیت می توان در جهت تقویت تولید در استان بهره برد.

جادری اظهار داشت: بدون حضور مردم هیچ کاری به پیش نمی رود و بسیاری از کارها را می توان به مردم واگذار کرد و باید بنیه اقتصادی مردم تقویت و دولت کوچک شود تا مردم بتوانند کارهای تجاری و اقتصادی و فرهنگی و دیگر کارها را انجام دهند.وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات بخش تخت، گفت: رفع مشکلات مطرح شده در این بخش از جمله در زمینه های آبرسانی، برق، راه، کشاورزی و آموزش و پرورش با مصوباتی که در این سفر داشته ایم، پیگیری خواهد شد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تلاش می کنیم طرح های احداث راه ورودی شهر تخت و آبرسانی این بخش با تامین اعتبار تا پایان سال جاری تکمیل شود و همچنین تامین اعتبار و به نتیجه رسیدن احداث هنرستان در تخت نیز پیگیری می شود.

تخت با 32 هزار نفر جمعیت، دارای 76 روستا و 54 دهیاری و یک شهرداری است. این بخش پس از بخش مرکزی، بزرگترین بخش شهرستان بندرعباس به لحاظ وسعت محسوب می شود.

روحانیت همواره منادی آزادی و نجات بشر بوده است

استاندار هرمزگان گفت: روحانیت همواره منادی آزادی و نجات بشر بوده است و نقش روحانیت خطیر‌تر و مهم‌تر و حساس‌تر از سایر اقشار است.

جاسم جادری در همایش علما و روحانیون استان هرمزگان با بیان اینکه روحانیون در این مقطع از انقلاب در حوزه‌های اجتماعی و مذهبی و حتی سیاسی نیز وارد و کارشناس شده‌اند، اظهار داشت: پس بنابر این نقش و جایگاه این قشر روز به روز مهمتر و خطیر‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برهه از انقلاب بار سنگینی بر روی دوش روحانیت قرار دارد، اضافه کرد: در این چنین شرایطی نقش روحانیت خطیر‌تر و مهم‌تر و حساس‌تر از سایر اقشار است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه روحانیت همواره منادی آزادی و نجات بشر بوده است، یادآور شد: پیاده ‌سازی و قدرت گیری یک حکومت دینی با این ابعاد همواره از آرزوهای پیامبران و ائمه در طول تاریخ بوده است، و از همین روست که ما می‌گوییم همه با هم باید مراقب این دستاورد گران‌بها باشیم تا وحدت کشور حفظ شود.

جادری تصریح کرد: به دلیل حساسیت جایگاه روحانیت، روحانیون باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا وارد حواشی و مسائلی که سبب می‌شود، بدخواهان بر روی آن تبلیغ کنند نشوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: نباید با اظهارنظرهای نادرست و غیرمنصفانه نسبت به کارگزاران و بزرگان نظام، کشور را دچار چالش کرد و همچنین نباید فراموش کرد که برای پیروزی انقلاب اسلامی هزینه‌های بسیاری پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی تصور نمی‌کرد، روزی طرح‌های خمینی کبیر تبدیل به حکومتی فراگیر و تاثیرگذار در دنیا می‌شود که علاوه بر زنده‌سازی اسلام واقعی، تکیه‌گاهی برای آزاداندیشان دنیا نیز قرار می‌گیرد.

جادی تأکید کرد:اگر در نظام، روحانیت آسیب ببیند، نظام نیز آسیب می‌بیند و از این رو این قشر باید بیشترین مراقبت را داشته باشد.جادری در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون فرارسیدن انتخابات سخن گفت و اظهار داشت: انتخابات پیش رو، از جهاتی مخلتف به دلیل شرایط خاص منطقه و جهان برای ما حیاتی است، چرا که همواره کشورها از داخل آسیب می‌بینند تا از خارج و اگر ما مجلسی قوی داشته باشیم کشور نیز با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه از سه دهه پیش تاکنون از تعداد ناوهای غربی‌ها در خلیج فارس کم نشده و مدام در حال چرخیدن در آب‌های این دریا هستند، افزود: اگر آمریکا و ایادی آن جرات حمله به ایران را ندارند، به دلیل‌ آن است که می‌دانند در کشور در میان قوا و سایر آحاد وحدت رویه و کلمه حاکم است.جادری با بیان اینکه باید مراقب حرکات تفرقه‌ افکن و چالش‌ برانگیز بود، ادامه داد: نباید فراموش کنیم که امروز هر چه داریم از انقلاب و تفکرات امام خمینی (ره) است.

برگزاری نمایشگاه کتاب باید منجر به افزایش کتابخوانی در استان شود

غیرفعال بودن 50 درصد ناشران هرمزگان و عدم حضور ناشران استان درنمایشگاه های بین المللی کتاب ضعفی است که باید رفع شود. جاسم جادری در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان برگزاری نمایشگاه کتاب را رویداد عظیم فرهنگی در هرمزگان دانست و عنوان کرد: هرمزگان استان علم و ادب و فرهنگ و پل ارتباط فرهنگی ایران اسلامی با دیگر کشورهاست.

وی ادامه داد: حضور ناشران خارجی در نمایشگاه سیزدهم کتاب هرمزگان مایه مباهات است و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت کمک به این نمایشگاه قدردانی می کنم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب باید منجر به افزایش کتابخوانی در استان شود، افزود: آمار فعلی مطالعه مناسب نیست و باید افزایش پیدا کند و خوشبختانه نمایشگاه های کتاب استانی در اثر تلاش دولت های مختلف تا کنون 300 بار برگزار شده که اثرات مناسبی داشته است.

جادری تصریح کرد: نمایشگاه های کتاب استانی موجب تسهیل دسترسی مردم به کتاب می شود و حرکتی برای تمرکز زدایی فرهنگی است و برگزاری آن ارج نهادن به مردم تمامی استان هاست تا مردم بتوانند به راحتی کتاب های خود را در نمایشگاه ها تهیه کنند.

وی با بیان اینکه 30 ناشر استانی در هرمزگان داریم که 50 درصد آنها غیرفعال هستند، اظهار داشت: این آمار برای هرمزگان که می تواند نقش اثر گذار فرهنگی داشته باشد مناسب نیست و اینکه در نمایشگاه های بین المللی کتاب ناشران هرمزگانی حضور ندارند، یک ضعف است که باید رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از استقبال مناسب مردم هرمزگان از نمایشگاه کتاب طی دوره های اخیر، گفت: استان هرمزگان جز پنج استان برتر در برپایی و استقبال از نمایشگاه کتاب در کشور بوده است.

جادری خاطرنشان کرد: به هر اندازه کتاب مطالعه و به کتابخوانی اهمیت داده شود، سطح فرهنگی جامعه ارتقا می یابد.

وی با اشاره به وجود مفاخر بزرگ فرهنگی در ایران، تصریح کرد: تاریخ گهربار ایران نشان دهنده تلاش مجدانه ایرانیان برای گسترش فرهنگ این کشور بوده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان به دلیل وجود زیرساخت های بسیار خوب فرهنگی در تعامل با کشورهای همجوار می تواند نقش سفیر فرهنگی را در ارتقای سطح روابط فرهنگی ایفا کند، عنوان کرد: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در جهت تقویت روابط فرهنگی هرمزگان با کشورهای منطقه موثر باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها