مرگ سه کودک سندرکی بر اثر عقرب گزیدگی



صبح ساحل، حوادث _  سه کودک خردسال اهل سندرک بر اثر عقرب گزیدگی جان خود را از دست دادند. به گزارش مهر رئیس شبکه بهداشت میناب مرگ این کودکان را تائید کرد و علت اصلی فوت را تاخیر در مراجعه به پزشک عنوان کرد. مردم در روستاهای بخش سندرک به واسطه پراکندگی و نداشتن جاده ارتباطی مناسب رساندن خود به اولین مراکز خدمات و درمانی باید رنج و مشقت زیادی را به جان بخرند.

 

فاصله 60 کیلومتری با مرکز شهرستان و پرخطر بودن جاده ارتباطی نیاز بخش را برای تجهیز و توسعه یک مرکز درمانی مناسب در سندرک می طلبد.بخش سندرک با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر و دارا بودن 92 روستا یکی از مناطق محروم کشور است که به علت پراکندگی روستاها و بحران بی آبی، مردم آن در وضعیت بد بهداشتی به سر می برند. این بخش تا سال 1367 یکی از دهستانهای بشاگرد به حساب می آمد و چهره محرومیت در برخی از روستاها به علت فاصله با مرکز شهرستان و همچنین صعب العبور بودن جاده ها به چشم می آید.

 

بخش سندرک با وسعتی بالغ بر چهار هزارو 300کیلومتر مربع ،تنها دو مرکز درمانی دارد  که در هرکدام از این مراکز یک پزشک در حال فعالیت است، فاصله این بخش با مرکز شهرستان شصت کیلومتر است و تنها وسیله ایاب و ذهاب بین شهری مسافربران شخصی است، که فقط روزها تردد دارند و هیچ ارگان یا نهادی بر فعالیت آنها نظارت ندارد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها