دستیار ویژه رییس جمهوری از روند پیشرفت پل خلیج فارس بازدید کرد؛

ایجاد 40 هزار فرصت شغلی با اجرای طرح های مهر ماندگار



صبح ساحل، اقتصادی _ صبح دیروز دستیار ویژه رییس جمهوری از روند پیشرفت شبکه ارتباطی خلیج فارس بازدید کرد. به گزارش ایرنا علی اکبر محرابیان در این بازدید درخصوص مسائل و موانع پیش رو احداث این پل به عنوان نماد توسعه و پیشرفت کشور به ویژه منطقه آزاد قشم، با مجریان این طرح گفت وگو کرد. طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس که شامل توسعه اسکله کاوه، احداث اتوبان خلیج فارس، احداث راه آهن و طرح بزرگ احداث پل خلیج فارس است با اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

 

پل خلیج فارس در حد فاصل بندر لافت در جزیره قشم و بندر پهل در سرزمین اصلی به طول یک هزار و 800 متر واقع شده که با بهره گیری از توان مهندسین ایرانی ساخته می شود.کمک دولت در اجرای این پروژه که 15 درصد سهم کل طرح است، اعتبارش در وجه سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مجری پروژه پرداخت شده و85 درصد اعتبار باقیمانده اجرای پروژه، توسط بخش خصوصی تامین می شود.

 

این گزارش حاکی است دستیار ویژه رئیس جمهور ازروند پیشرفت دیگر طرح های مهرماندگار استان هرمزگان بازدید کرد. پروژه های مهر ماندگار این استان شامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پالایشگاه نفت لاوان، پالایشگاه گاز هنگام، دو خطه كردن راه آهن بافق به بندرعباس(180كیلومتر)، تكمیل و تجهیز چند بندرگاه، كارخانه تولید نفتالین،مجتمع آبرسانی به شهرهای جاسك وبشاگرد،دانشكده دندان پزشكی وبیمارستان بشاگرد و راه دو بانده بندرعباس به سیرجان و بندرلنگه به عسلویه است.

 

همچنین، بیشترین پروژه های مهر ماندگار این استان مربوط به بخشهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، نفت و گاز، بهداشت و درمان، بنادر و دریانوردی ، برق، فولاد و راه و شهرسازی است. پنج درصد از مجموع پروژه های طرح مهرماندگار كشوربه این استان اختصاص دارد طوریكه از800 پروژه كشوری 44مورد آن با 150هزار میلیارد ریال به این استان اختصاص دارد كه با بهره برداری از آنها طی هشت ماه آینده حدود40هزارفرصت شغلی در هرمزگان ایجاد می شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها