تاکید معاون درمان وزرات بهداشت بر تکمیل بیمارستان‌های هرمزگان



صبح ساحل ، اجتماعی - معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: راه اندازی بیمارستان شریعتی بندرعباس از مهم‌ترین اولویت‌های درمانی استان است.

قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از مجتمع درمانی پیامبر اعظم بندرعباس افزود: با راه اندازی مرکز درمانی زنان و زایمان در بندرعباس نوبت انتظار بیماران به حداقل می‌رسد.

وی گفت: با راه اندازی دستگاه دوم رادیو تراپی این مجتمع درمانی، خدمات شیمی درمانی به بیماران سرطانی بیشتر از قبل ارائه می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان افزود: توسعه بخش اورژانس، دیالیز و سوختگی مجتمع درمانی پیامبر اعظم بندرعباس هم در دستور کار است.جان بابایی گفت: بیمارستان شهرستان بندرلنگه هم نیاز به توسعه دارد و با تجهیز امکانات درمانی نیاز درمانی این شهر بر طرف می‌شود.وی افزود: توسعه بخش زنان بیمارستان شهرستان میناب هم در دستور کار قرار دارد تا بتواند مناطق شرق استان را پوشش درمانی دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: توسعه و تجهیزات درمانی شهر‌های بندر خمیر، سیریک و جاسک هم در در دستور کار قرار دارد. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسعه مرکزهای اورژانس کشور را از اولویت های این وزارتخانه برشمرده و گفت: 180 مرکز اورژانس در کشور در حال احداث است که حدود 120 مرکز از این تعداد در مرحله تکمیل و بهره برداری تا پایان سال جاری است. 

همچنین جان بابایی عصر پنجشنبه پس از بازدید از اورژانس و بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب در جمع خبرنگاران اظهار کرد با اشاره به تناسب میان درمان های سرپایی و نیازمند بستری در سطح کشور افزود: حدود 90 درصد مراجعه های مردم به مرکزهای درمانی و اورژانس به خاطر دریافت خدمات سرپایی است و تنها 10 درصد نیاز به خدمات بستری در اورژانس یا بیمارستان وجود دارد.وی ابراز کرد: یکی از مهم ترین معضل های امروز کشور در حوزه سلامت مربوط به بیماری های سرطانی و تامین هزینه آن به شمار می رود.

جان بابایی هم چنین با بیان اینکه شهرستان میناب دومین شهرستان بزرگ استان هرمزگان است گفت: درصد اشغال تخت های بیمارستانی و فرسودگی آن ها نیاز به ساخت بیمارستان جدید را در برخی از شهرستان های این استان از جمله میناب ضروری کرده است و در این خصوص اقدام های مناسب صورت می گیرد. 

وی با اشاره به اقدام های انجام شده در بیمارستان میناب گفت: اگر چه این بیمارستان فرسوده است اما با اجرای طرح هتلینگ، ظاهر بهتری پیدا کرده و بخش های زایمان فیزیولوژیکی و ال.دی.آر نیز در آن راه اندازی شده است. 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم چنین گفت: در خصوص ساخت کلینیک ویژه و طرح اورژانس بیمارستان نیز از نظر مالی از سوی وزارت بهداشت کمک های لازم خواهد شد.جان بابایی در این بازدید، در خصوص کمک مالی جهت تکمیل تسهیلات زایمانی بیمارستان میناب، قول مساعد داد تا هرچه زودتر تکمیل شده و به ارائه خدمت بهتر بپردازد. 

 قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان افزود: این بلوک زایمانی، هم اکنون 18 تخت LDR ( اتاق زایمان تک نفره ) و 40 تخت بستری دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها