دیدار دوستانه فوتبال به مناسبت روز ملی خلیج فارس

شهدای چوار ۶۵ در بندرعباس پیروز شد



صبح ساحل ، ورزشی - محمود رییسی- عکس :امیرحسین طالبی بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های پیشکسوتان کشاورز میناب و پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام در استادیوم تختی بندرعباس برگزار شد.

تیم  پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام که متشکل از خانواده شهدا، جانبازان و بازماندگان واقعه بمباران زمین فوتبال شهر چوار ایلام در سال ۶۵ است و از بازیکنان خاطره‌انگیز و سابق تیم ملی ایران همچون احمد مومن زاده، محمدرضا مهدوی، مرتضی فنونی زاده، مهدی امیرآبادی و بهروز رهبری فرد نیز در این مسابقه بهره می‌برد به مصاف تیم پیشکسوتان کشاورز میناب که از تعداد زیادی از پیشکسوتان استان هرمزگان همچون عباس سرخاب نیز بهره می‌برد، به مصاف یکدیگر رفتند.

این مسابقه با حمایت استانداری هرمزگان، اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری بندرعباس و سایر نهادهای ذیربط برگزار شد که در پایان تیم شهدای چوار ایلام با نتیجه ۲ بر صفر تیم کشاورز میناب را شکست داد و علی نظر جوهری و احمد مومن زاده گل‌های تیم شهدای چوار  را به ثمر رساندند. عبدالمجید معماری، محمود رئیسی، حسن رئیسی و علیرضاصفا قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

رئیس هیات فوتبال استان هرمزگان در حاشیه این دیدار  افزود: برای برجسته شدن این رویداد فرهنگی باید بررسی واقعیت‌های بمباران زمین فوتبال چوار که حقیقتی است به بلندای زاگرس در شهری به نام چوار و سرزمین لاله‌های فوتبال، پرداخت. عباس امینی زاده افزود: این واقعه در تاریخ فوتبال و حتی ورزش ایران ماندگار شده است و ما به مقام این شهیدان ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن روز خلیج‌فارس و رشادت‌های مردم هرمزگان در طول تاریخ که بدون شک فرزندان این استان از آغاز تاکنون همواره مرزداران موفقی برای خلیج‌فارس بوده‌اند، این دیدار برگزار شد.

همچنین بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: باید واقعه بمباران زمين فوتبال چوار را در سطح بين‌المللي انعكاس ‌دهيم. بهروز رهبری فرد تصریح کرد:شهداي زمين فوتبال چوار و تمام شهداي جامعه فوتبال سبب افتخار ما بوده و بايد حداكثر تلاش را در راستاي زنده نگه‌داشتن ياد آنان انجام دهيم.

وی اظهار کرد: پس از اعلام رئیس هیئت‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی چوار ۶۵ برای سفر به بندرعباس و حضور در این دیدار و برگزاری مسابقه، با عشق و علاقه‌ای که به شهدا و راه شهدا(به‌ویژه شهدای زمین فوتبال چوار) داشته و داریم، این دعوت را با تمام وجود پذیرفتیم.

کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس تهران خاطرنشان کرد: بایستی با برگزاری مسابقات بزرگ نام و یاد و آوازه چوار و شهدای زمین فوتبال چوار را برای همیشه زنده نگه‌داریم.بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: حادثه تلخ زمین فوتبال چوار در قالب کلمات و جملات نمی‌گنجد و بایستی درباره آن داستان‌ها نوشته و در سراسر جهان منتشر شود.

عباس سرخاب تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا بوده و هستیم و بایستی قلباً و عملا دین خود را به شهدا ادا کنیم.وی اظهار کرد: این واقعه زمین فوتبال چوار بایستی در سطح ملی و بین‌المللی به طرز چشمگیری موردتوجه قرار گیرد.

بازیکن سابق تیم استقلال تهران اضافه کرد: اینکه پیشکسوتان در چنین مسابقاتی دور یکدیگر جمع شده و مسابقه‌ای را برگزار کنند، خود ارزشمند بوده و باید جوانان بدانند که برای فوتبال کنونی چه تلاش‌هایی در گذشته صورت گرفته است.سرخاب خاطرنشان کرد: امیدوارم از این دست مسابقات تکرار و استمرار داشته باشد زیرا همواره باید مدیون پیشکسوتان خود باشیم. 

هواپیماهای رژیم بعث عراق در تاریخ 23 بهمن سال 65 با حمله هوایی و بمباران زمین فوتبال چوار بازی فوتبال دو  تیم چوار و ایلام را به خاک و خون کشیدند که در جریان این حمله ناجوانمردانه 15 نفر از بازیکنان، داور و تماشاچیان این دیدار مظلومانه و بی‌گناه به شهادت رسیدند و آسمانی شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها