معاون اجرایی ستاد دیه کشور در بندرعباس خبر داد:

آزادی 10 هزار زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران



صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام شانزدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان معسر در بند استان هرمزگان ،در بندرعباس برگزار شد.

جشنی که از قدیم الایام  یکی از سنت‌های خوب ایرانیان در ماه مبارک رمضان بوده و هست که   برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می شود .

در این مراسمات خداپسندانه  افرادی زیادی از  پشت میله های زندان رها می شوند و به آغوش خانواده بر می گردند .دوشنبه شب گذشته خیل عظیمی از نیکوکاران و خیران و همچنین مسوولان در  سالن اجتماعات شهرک فجر  شرکت گاز  در بندرعباس دور هم جمع شدند تا برای یاری رساندن زندانیان جرایم غیر عمد قدمی بردارند.

در این مراسم باشکوه،معاون اجرایی ستاد دیه کشور  که برای شرکت در این مراسم  به هرمزگان سفر کرده بود پشت تریبون قرار گرفت.

وی  در سخنانی از  آزادی  10 هزار و 679 نفر زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 9 هزار و 720 میلیارد ریال در  سال گذشته از زندان های کشور خبر داد و این را هم گفت که در 28 سال فعالیت ستاد دیه کشور زمینه آزادی 114 هزار زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده است.

مجید احسانی از نقش مهم این ستاد در فراهم کردن آزادی زندانیانی که به  عنوان مجرم اتفاقی، حادثه و سهل انگاری زمینه ورود آنها به زندان فراهم می‌شود سخنانی  بیان داشت و افزود: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند یکی از بزرگترین نهادهای مردمی کشور است که به دنبال حل مشکلات مالی زندانیان جرائم غیر عمد است.

وی تصریح کرد: ستاد دیه وظیفه آزادی زندانیان غیر عمد را برعهده دارد و این مهم جز با حمایت های مردم و خیران محقق نخواهد شد و علاوه بر موضوع آزادی زندانیان، ستاد دیه کشور چندسالی است که موضوع پیشگیری از وقوع جرم را پیگیری می کند.احسانی  این را هم اضافه کرد که  هر مبلغی که در جشن های گلریزان در استان ها از جمله هرمزگان جمع آوری شود، معادل آن از سوی ستاد دیه کشور به این استان ها اختصاص می یابد.معاون اجرایی ستاد دیه کشور در ادامه به آمار جانباختگان جاده ای اشاره ای کرد و  گفت: در رابطه با تصادف های رانندگی درون شهری و برون شهری کشور در سال گذشته 16 هزار و 201 نفر جان باختند که  از این تعداد 12 هزار و 709 نفر مرد  بودند. احسانی از افزایش  1.7 دهم درصدی کشته های جاده ای  نسبت به سال قبل  خبر داد و همچنین این را هم گفت که در سال گذشته  335 هزار و 995 نفر در تصادفات جاده ای  مصدوم و روانه مراکز درمانی  شدند. این مقام مسوول  بر توجه به نقاط آسیب پذیر جاده ها، فرهنگ سازی در خصوص رعایت قوانین ترافیکی و راهنمایی و رانندگی  تاکید   وبه موضوع تصویب قانون گذاری بیمه اجباری شخص ثالث به همت ستاد دیه کشور در سال 95 اشاره کرد.

احسانی افزود: اگر این قانون به تصویب نمی رسید سالانه شاهد زندانی شدن هزاران نفر محکوم به پرداخت دیه حادثه رانندگی در زندان های کشور بودیم.

 کاهش  آسیب ها و تهدیدات

با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

استاندار هرمزگان در این مراسم با ایراد سخنانی از کاهش  آسیب ها و تهدیدات با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت و بیان داشت: باید مردم را به سمت امر خیر دعوت کنیم و این کار، اجر و پاداش بسیاری از سوی خداوند متعال به همراه دارد.  فریدون همتی افزود:دل های مومنین و نیکوکاران در این ماه پربرکت رمضان  آماده و مستعد برای نیکوکاری است و به این دلیل این جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود تا افراد در امر نیک آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شرکت کنند.

وی از  کمک 500 میلیون ریال استانداری هرمزگان  با هدف آزادسازی زندانیان به ستاد دیه استان هرمزگان خبر داد و یادآور شد: جشن‌های گلریزان  فرصت مناسبی برای خیران است تا در این مسابقه خیر و امر نیک حضور داشته باشند.همتی  باتشکر  از بانیان برگزاری این مراسم (جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد)تصریح کرد: 

بانیان این مراسم به نیکی از اندیشه خیر خیران باخبرند و اینان را لایق حضور در مراسم جشن گلریزان دانسته‌اند، مهم نیست که چه مقدار کمک می‌کند، مهم این است که نام وی در اسامی کاروان نیکوکاران ثبت می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد:خیران به عنوان نماینده جامعه بزرگ در محفل انسان دوستانه گردهم آمده و با کمک خیرخواهانه خود زندانیانی را از بند آزاد می‌کنند و علاوه بر خوشحال کردن زندانیان و اعضای خانواده آنان، موجی از تشویق و ترغیب را در بین افراد جامعه ایجاد می‌کند.وی افزود: گرفتاری افراد زندانی تنها مختص خود فرد نیست بلکه اعضای خانواده آنان نیز درگیر هستند و خیران با اقدام خیرخواهانه خود خانواده ها را شاد می‌کنند.همتی  افزود: در آموزه های دین اسلام و اخلاق انسان های هم نوع دوست، روحیه کار خیر وجود دارد و این حرکت مردمی باید گسترش یابد تا زندگی ما سراسر در مسیر خیر و رضایت خداوند متعال باشد.

  کمک به نیازمندان هدف تشکیل ستاد دیه

رییس کل دادگستری هرمزگان نیز از انفاق به نیازمندان به عنوان پس انداز های پربرکت و جاری برای انسان از سوی خدا نام برد و افزود: برای رسیدن به خدا از داشته هایمان در راه خدا به نیازمندان انفاق کنیم.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری با برشمردن اثرهای انفاق بیان داشت: صدقه، انفاق و کمک به نیازمندان بهایش معامله با خدا و بهشت است که موجب طولانی شدن عمر انسان ها می شود. 

وی ادامه داد: وجود ستاد دیه در کشور فرصتی برای بخشیدن مال و ثروت انسان ها به همنوعان است که به دلیل جرائم غیرعمد زندانی شده اند، بنابراین یکی از هدف های تشکیل ستاد دیه کمک به نیازمندان در جامعه امروز است.

 وجود  145زندانی دیه و جرائم مالی غیر عمد 

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: ۱۴۵ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی 157میلیارد ریال در زندانهای هرمزگان به سر می برند. احمد مرادی نژاد  با بیان اینکه ستاد دیه استان هرمزگان در سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز کرده است که در این مدت ۲ هزار و ۶۵۶ زندانی با بدهی بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان را از زندان های استان آزاد نموده است  افزود:  یکی از آسیب های اجتماعی ورود افراد با جرائم غیرعمد که بیشتر مسائل مالی است، به زندانها است.

وی برگزاری جشن گلریزان با هدف آزادسازی افراد کم توان مالی در زندانها خواند و اظهار داشت:  برگزاری جشن های گلریزان را یک عمل اجتماعی خداپسندانه ای است هر بخششی که در امر خیر گلریزان در ماه مبارک رمضان انجام شود حسنات آن که چندین برابر است در کارنامه اعمال فرد ثبت خواهد شد.مرادی نژاد افزود:جشن گلریزان و بخشش زندانیان جرائم غیر عمد در ماه رمضان به عنوان ماه بخشش و بندگی خدا برگزار می شود. در این سالها حتی خانواده شکات هم حاضر به بخشش طلب خود شده اند و شاهد آزادی زندانیان با بدهی های بالای مالی در این ماه مبارک خدا بوده ایم.

 آزادی ۵ زندانی جرائم غیرعمد در میناب

رئیس دادگستری میناب از آزاد سازی ۵ زندانی جرائم غیر عمد توسط خیرین نیکوکار این شهرستان در جشن گلریزان خبر داد.

منوچهر خیر خواه با اشاره به حضور خیرین نیکوکار شهرستان میناب در امور خیریه گفت: خیرین مینابی با همت والای خود توانسته اند با حضور در کمک های خیر خواهانه اقدامات شایسته زیادی را انجام دهند و پیشتاز برای انجام کمک های انسان دوستانه باشند.خیر خواه بیان داشت: هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزاد سازی زندانیان با جرائم غیر عمد برگزار می شود که خیران مینابی در این محفل نقش اساسی و تاثیر گذاری را دارند.

رئیس دادگستری میناب با اشاره به جشن گلریزان برگزار شده گفت: در شهرستان میناب ۲۸ زندانی با جرائم غیر عمد مالی وجود دارد که با بدهی بیش از ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان در زندان به سر می برند که در تلاش هستیم تا بتوانیم زمینه آزاد سازی آنها را فراهم کرده و به کانون گرم خانواده باز گردانده شوند.

خیرخواه عنوان کرد: این زندانیان در بند که دو نفر از آنها بر اثر تصادف و هفت نفر مهریه ونفقه و۱۹ نفر نیز جرائم مالی هستند در انتظار کمک های خیر خواهانه خیرین بودند تا زمینه آزاد سازی آنها فراهم شود.رئیس دادگستری میناب گفت: در جشن گلریزان که با حضور گرم خیرین شهرستان برگزار شد بیش از ۴۰میلیون تومان وجه نقدی جمع آوری شد که با این مبلغ  ۵ زندانی جرائم غیر عمد آزاد می شود.

در پایان شانزدهمین جشن گلریزان در بندرعباس هم چنین 500 میلیون ریال از سوی استانداری هرمزگان، مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال ازسوی شرکت فولاد هرمزگان، یک میلیارد ریال از سوی کمیته امداد هرمزگان، 10 میلیون ریال نیز از اداره کل ثبت اسناد استان هرمزگان برای کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان در بند غیر عمد اهدا شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها