بر اثر بی احتیاطی موتورسوار جوان

مهمانان به جای عروسی راهی‌بیمارستان شدند



صبح ساحل ، حوادث -   اعظم رام موتورسوار  جوان  که باعث ایراد صدمه بدنی غیر عمدی شده بود بعد از مدتی حبس در زندان ، با کمک ستاددیه هرمزگان ، آزاد شد . این مرد به یک میلیارد و 931 میلیون و 300 هزار ریال دیه  محکوم شده بود.

بیست و نهم فروردین ماه سال 93 است  که  صدای موسیقی سنتی در یکی از محله های جزیره قشم شنیده می شود زنها و مردها خانواده داماد شادی کنان طبق آداب و رسوم در حال بردن لباس عروس (مراسم ساخت) به منزل پدر عروس هستند عده ای نیز وسایل ساخت را بر روی سر حمل می کردند که یکدفعه بر اثر اتفاقی، مراسم به هم می خورد و به جای هلهله ، صدای جیغ و فریاد به گوش می رسد ...

 یک لحظه غفلت ...

بعدازظهر است و منصور مانند همیشه سوار بر موتورسیکلت پس از خداحافظی با همسر و 3 فرزندش ، راهی محل کار می شود اما گویا آن روز با او یار نیست و بی احنیاطی کار دستش می دهد .

وی  به سرعت  می راند تا زودتر به مقصد برسد  مسافتی را می پیماید که ناگهان در بین راه با دیدن عده ای که قصد عبور از عرض خیابان را دارند می خواهد سرعت را کم کند ولی کنترل موتورسیکلت از دستش خارج می شود و با عابران  برخورد می کند. 

عابران پیاده هر کدام به سوی می‌افتند ، منصور هم به سوی دیگر. در یک لحظه مکان  پر از ازدحام جمعیت می شود که  عبور و مرور خودروها را مشکل می کند... منصور که خود هم صدمه جزیی می بیند از شدت شوکی که بر اثر این حادثه بر او وارد می شود  به سرعت از جایش بلند می شود و به اطراف خود نگاهی می اندازد باورش برایش سخت است که  مسبب این اتفاق بوده است .  او کمک می کند اطرافیان  مصدومان را به بیمارستان برسانند...

 شکایت از موتورسوار

آفتاب غروب کرده است  و مصدومان حادثه (4 زن و دو مرد) که دچار شکستگی دست و پا شدند به جای  رفتن به مراسم عروسی در بیمارستان بستری می شوند. 

منصور هم در بیمارستان در مقابل ماموران انتظامی قرار می گیرد و ماجرای این حادثه را توضیح می دهد . مصدومان نیز  از موتورسوار شکایت می کنند...

 محکومیت یک میلیارد و 931 میلیونی

پرونده مرد جوان به جریان می افتد و مدتی طول می کشد که دادگاه بر اثرشواهد و قراین حکم را اعلام کند .

 این متهم به دلیل  ایراد صدمه بدنی غیر عمدی و عدم گواهینامه ،به 193 میلیون و 130 هزار تومان  دیه  محکوم می شود . 

به وی فرصت داده می شود با قرار وثیقه آزاد باشد و در مدت تعیین شده مبلغ را فراهم کند.

 راهی زندان

مرد درمانده  که موتورسیکلتش هم  بیمه ندارد و یک کارگر روزمزد  است  هر چه تلاش می کند نمی تواند  مبلغ مورد نظر را در مدت تعیین شده را فراهم کند. تا آنکه  در یکم خردادماه 96  دسبند به دستش زده می شود و راهی به زندان می گردد.

 کمک ستاددیه مرد جوان 

زن  جوان در این مدت سعی می کند تا به هر کسی رو بیاندازد و مبلغ دیه را فراهم کند اما موفق نمی شود تا آنکه با خبر می شود پرونده همسرش به ستاد دیه استان منتقل شده است. 

برق امیدی در چشمان این زن روشن می شود و به همسرش که ناامید از روزگار است می گوید حتما  خیران و نیکوکاران به کمک ما می آیند...

مدتی می گذرد تا آنکه مسوولان ستاد دیه استان با میانجگری می تواند شاکیان را راضی به گذشت مبلغی از دیه به علت ناتوانی مالی مددجو می نمایند و دیه به مبلغ 117 میلیون تومان کاهش می یابد .

 آزادی از حبس

مددجو توسط ستاددیه استان به صندوق تامین خسارت بدنی برای گرفتن وام معرفی می گردد . 

منصور پس از سپری کردن چند ماهی  در زندان، با فراهم آوردن وام ، از حبس رهایی می یابد تا با کار و تلاش خود بتواند مبلغ بدهی خود را به شاکیان بپردازد.

 شماره حساب ستاد دیه

احمد مرادی نژاد مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان  در خصوص کمک به زندانیان از نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر مددجویان  باشند خواست کمک‌های خود را به شماره حساب‌ 0106110031007 به نام ستاد دیه،بانک ملی واریز کرده. یا با  تلفن 33627271 -076  ستاد دیه تماس بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها