انتقام با طعم گوشت ا لا غ



فروش گوشت الاغ در رستورانهای بندرعباس کذب اعلام شد و شایعه پردازان شناسایی شدند .

«رستوران و مهمانسرای.... در بندرعباس  اقدام به گوشت الاغ و گوشتهای تاریخ مصرف گذشته درون غذاهای ارایه شده به مشتریان نموده  است.این رستوران ومهمانسرا تحت راهبری پیمانکار ان اداره می باشد.

اغلب شرکتهای درون اسکله و ... از این رستوران استفاده می کنند . طبق گزارشها ، گوشتهای الاغ را از استان اصفهان و چهار محال بختیاری وارد این رستوران نموده و طبخ می نموده  است...».

این متن، ماه ها قبل در فضای مجازی دست به دست چرخیدو حتی بازرسان اداره دامپزشکی هرمزگان به این رستوران مراجعه و نمونه های  گوشت  مصرفی  را برای آزمایش به آزمایشگاه مشهد ارسال کردند.

مدتی بعد دکتر محمد جانباز مدیر کل دامپزشکی هرمزگان اعلام نمود که پس از پی گیری ها و مشخص شدن جواب آزمایشگاه مربوطه، مشخص شد گوشتها حلال هستند و مصرف گوشت الاغ در این رستوران کذب محض  

است .

 شایعات فروش گوشت الاغ در فضای مجازی تمامی ندارد

شایعات فروش گوشت الاغ در فضای مجازی   تمامی ندارد از شایعه توزیع گوشت الاغ  دربندرعباس، گرگان ،  اصفهان، فلاورجان و... که البته  افزایش نرخ گوشت در حال  حاضر در این مورد   بی تاثیر نبوده  و این امر  دست مایه عده ای سودجو گردیده است   که به خاطر نفع خود و یا تخریب دیگری  و انتقام جویی، دست به شایعه پردازی گفتمانی و یا در فضای مجازی می زنند.

عکس، فیلم و متن هایی در سایبری موجود است که حکایت از توزیع گوشت الاغ 

به جای گوشت گاو و گوسفند دارد و حتی بیان می شود که گوشتهای یخ زده نیز  گوشتهای حلال نیستند و... 

شایعه پردازان همیشه گوش به زنگ هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و در مواقعی ماهرانه فیلم های را در گروه ها و نرم افزارهای و اخبار شبکه های  مجازی منتشر می کنند که حتی فرد تحصیلکرده نیز به اشتباه می اندازد از  الاغ هایی که از پاهایشان آویزان هستند و در کمتر از چند ثانیه پوست تن شان جدا می شود تا عرضه این گوشتها  در قصابی ها... با من  رفتار نامناسبی داشته اند 

برای انتقام‌جویی دست به شایعه زدم 

از قدیم گفتند ماه همیشه پشت ابر نمی ماند و این عده شایعه پرداز  که به ریش  عده ای می خندند  شناسایی می شوند  و سریع دستشان لو می رود و حتی دستگیر می شوند. 

دو روز قبل خبری از رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به دستمان رسید مبنی بر اینکه  دو نفر از  متهمان سایبری که در شبکه اجتماعی واتس آپ شایعه فروش و طبغ غذا با گوشت الاغ در یکی از رستوران های بندرعباس را منتشر کرده بودند، شناسایی شدند.

 به گفته سرهنگ «علی اصغر افتخاری»،  مسئول یکی از  رستوران های شهر بندرعباس به پلیس فتا مراجعه کرده  و بیان داشته است، عده ای ناشناس  در پیام‌رسان واتس آپ در گروه های مختلف اقدام به انتشار مطالب غیر واقعی در این خصوص که رستوران مورد نظر از گوشت های حیواناتی نظیر الاغ در طبخ غذاها استفاده می‌کند می خواهد شایعه پرداز  را شناسایی شود.

پرونده   این  موضوع  به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت وبا انجام اقدامات فنی و تخصصی، مستندات و ادله لازم برای اثبات جرم در فضای مجازی جمع‌آوری گردید که دو متهم در این زمینه شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

سرهنگ  افتخاری با اشاره به اینکه متهم از مشتری های سابق رستوران بوده است، اظهار داشت: در بازجویی به‌عمل‌آمده، متهمان با مواجهه با ادله جرم لب به اعتراف گشود و معترف شدند با توجه به اینکه کارکنان این رستوران با وی رفتار نامناسبی داشته اند برای انتقام‌جویی دست به این عمل زده است.

 انتشار مطالب غیرواقعی و نسبت دادن این مطالب به افراد در فضای مجازی جرم است

وی به مجرمان سایبری هشدار داد: انتشار مطالب غیرواقعی و همچنین نسبت دادن این مطالب به افراد در فضای مجازی جرم محسوب می شود و هیچ بهانه‌اى نیز قادر به توجیه آن نخواهد بود.رئیس پلیس فتا استان در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا می‌باشد، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موراد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی و شماره تلفن ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۴ اطلاع‌رسانی نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها