انتشار تصاویر از افتتاح دیوار و جدول توهین آمیز است




امام جمعه بندرلنگه گفت: در فضای مجازی عکس هایی از افتتاح دیوار، جدول و جوی آب منتشر شد که واقعا توهین آمیز بود و شاید این موارد واقعیت نداشته باشد لذا مسئوولان باید بیشتر مراقبت کنند.

انتشار تصاویر از افتتاح دیوار و جدول توهین آمیز است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، آیت الله سید محمد جواد رکنی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) خطاب به هیات عزاداری، وعاظ و روضه خوانان، اظهار داشت: یکی از نتایج قیام امام حسین(ع)؛ امر به معروف و نهی از منکر است لذا مراسم عزاداری با قوت و عزت برگزار شود.

وی افزود: سخنرانی‌ها، روضه‌ها و اشعار همه و همه بیانگر حماسه پرشور حسینی و عظمت آن حضرت باشد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه یادآور شد: ما باید عظمت و عزت را به جوانانمان بیاموزیم که هیچ‌گاه زیر بار ظلم نروند، مبادا خرافات را در مجالس قاطی کنیم، سینه زدن و روضه خواندن هدف نیست بلکه وسیله است هدف، درس گرفتن از واقعه عاشورا است.

آیت الله رکنی گفت: نباید عزاداری‌ها بوی ذلت دهد، مطالبی که مطرح می‌شود صحیح و مستند باشد و از کتاب‌های معتبر روضه‌ها استخراج شود و از روضه‌های سست و بی اساس پرهیز شود.

وی ادامه داد: بعضی روضه‌ها مصنوعات و جعلیات است که گاهی مواقع توهین آمیز و غیر عقلانی نیز هستند، رقابت ناسالم بین هیئات مذهبی سبب از بین رفتن نیت خالص می‌شود.

خطیب جمعه بندرلنگه بیان داشت: به نماز اول وقت اهمیت دهید مبادا روضه خوانی و سینه زنی در وقت نماز باشد و هم برادران وخواهران نیز شئونات اسلامی و همچنین حفظ وحدت در این منطقه علی اللخصوص در روستاها را مد نظر داشته باشند.

رکنی با گرامیداشت هفته دولت؛ گفت: این هفته فرصت خوبی بود که دولت خدماتش را به مردم نشان دهد البته در فضای مجازی عکس‌هایی از افتتاح دیوار، جدول و جوی آب نیز از مناطق دیگر کشور منتشر شد که واقعا توهین آمیز بود و شاید هم این موارد واقعیت نداشته باشد لذا مسؤولان باید بیشتر مراقبت کنند.

وی با اشاره به دو مشکل اساسی در بندرلنگه، خطاب به مسؤولان دولتی، گفت: زمانی که بندرلنگه فرودگاه داشته است بندرعباس و بیشتر شهرهای کشور فاقد فرودگاه بود ولی امروزه این فرودگاه رو به تعطیلی است و همچنین بیشتر روستاهای کشود نیز گازرسانی شدند ولی ما که نزدیک پالایشگاه‌های گاز هستیم از این نعمت محروم ماندیم.

امام جمعه بندرلنگه درپایان افزود: مسؤولان ما در صحبت‌هایشان مواظب باشند تا دشمن طمع نکند؛ مقام معظم رهبری فرمودند؛ مذاکره با آمریکا هیچ مفهومی ندارد و فرمایشات معظم له باید فصل الخطاب باشد‌.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها