۵۵ میلیون ویزیت درنظام ارجاع بیمه سلامت انجام شد



مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: به همت کادر پزشکی ۵۵ میلیون ویزیت امسال در نظام ارجاع بیمه سلامت انجام شد.

به گزارش صبح ساحل، طاهر موهبتی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در بندرعباس افزود: ۲۲ میلیون روستایی به صورت رایگان زیرپوشش این بیمه هستند و ۲۸ میلیون نفر در کشور از خدمات پزشک خانواده و نظام ارجاع استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۲ خدمت مانند مامایی، دندانپزشکی، پزشکی، دارو، تصویر برداری و آزمایشگاه در این بخش داده می‌شود و به ازای هر ۴ هزار بیمه شده یک پزشک، به ازای هر هفت هزار نفر یک ماما، هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک در مراکز روستایی مستقر است.

هدف‌مند کردن بیمه رایگان به سمت گروه‌های محروم درحال اجراست

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف‌مند کردن بیمه رایگان به سمت گروه‌های محروم درحال اجراست تا محرومان واقعی از این خدمت بهره‌مند شوند، زیرا زمانی که سفره بیمه رایگان برای محرومان پهن شد افرادی دارای تمکن مالی مانند وکلا، پزشکان، تجار و بازرگانان و بسیاری دیگر آمدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مثال زد: یکی از صندوق‌ها ایرانیان است که چهار میلیون نفر عضو داشت و ۱۵ درصد حق بیمه را از افراد دریافت می‌کند.

موهبتی اشاره کرد: به محض اجرای طرح دولت برای بیمه رایگان محرومان حدود سه میلیون نفر از ۴ میلیون نفر صندوق ایرانیان را ترک کرده و به سمت استفاده از بیمه رایگان رفتند که با اصلاح انجام شده به صندوق اول خود بازگشتند.

۵۰۰ راهنمای بالینی عملیاتی شده است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۵۰۰ راهنمای بالینی عملیاتی شده و زیرساخت فناوری اطلاعات فراهم شده، این از تحمیل هزینه‌های غیر ضرور به بیمار و سازمان بیمه‌گر جلوگیری می‌کند.

موهبتی اظهار داشت: به عنوان مثال ام‌آرآی تا ۱۸۰ روز اعتبار علمی دارد و درصورتی که بیمار یکبار آنرا براساس تشخیص پزشکی انجام داد می‌تواند همان را به پزشک دیگر هم ارائه دهد و تازمانی که ارزش علمی دارد از انجام ان جلوگیری می‌شود مگر اینکه شرایط اورژانسی پیش آید.

وی بیان داشت:خانم‌ها در دوران بارداری ۶ مرتبه برای سونوگرافی مراجعه می‌کنند که براساس راهنمای بالینی  و برای حفظ سلامت مادر و بچه سه مرتبه کافی است، کشورها در راستای صیانت از سلامت مردم به راحتی اجازه ام‌آرآی و یا سی‌تی‌اسکن نمی‌دهند.

نسخه الکترونیکی در ۲۳۵ شهر تولید می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اشاره کرد: نسخه الکترونیکی در ۲۳۵ شهر تولید می‌شود، افزون بر ۴ هزار پزشک به صورت الکترونیکی نسخه نویسی می‌کنند و قواعد بیمه‌گری در آنها به صورت برخط کنترل می شود.

وی ادامه داد: در ۵۰۰ بیمارستان به اسناد بستری به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود که تعداد آنها تا پایان سال به ۶۰۵ بیمارستان خواهد رسید و همچنین رسیدگی الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان های بخش خصوصی پس از اتمام بیمارستان‌های بخش دولتی آغاز می‌شود،

موهبتی خاطرنشان کرد: پایلوت رسیدگی به اسناد پزشکی به صورت الکترونیکی در بخش خصوصی در اصفهان به پایان رسیده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران بیان داشت: آخرین اقدام در بخش فناروی اطلاعات و ارتباطات ایجاد پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور است که از سال ۸۳ زمین مانده بود و امسال به نتیجه رسید.

توازن بین منابع و مصارف وجود ندارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه نبود توازن بین منابع و مصارف از مشکل‌های مهم محسوب می‌شود، افزود: در چند روز گذشته طلب مهر امسال داروخانه‌ها پرداخت شد، طلب مرداد آزمایشگاه‌ها و بخش های دیگر را هم پرداخت کرده‌ایم و ظرف ۲ تا سه هفته آینده طلب شهریور ماه آنها را هم پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: اما همچنان ۲ و نیم ماه دارویی به داروخانه، سه و نیم ماه به بخش دولتی و میانگین سه و نیم ماه بدهی به بخش خصوصی از سال ۹۷ باقی مانده که باید پرداخت کنیم.

حدود ۱۹۰ میلیون مراجعه به  ۴۴ هزار مرکز دهنده خدمت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: ۹۰ درصد هزینه های بستری در بخش دولتی و ۷۰ درصد تعرفه مانند داروخانه و آزمایشگاه توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، همین حمایت در بخش خصوصی هم انجام می‌شود.

موهبتی بیان داشت: در سال ۹۶ و ۹۷ حدود ۱۹۰ میلیون مراجعه به  ۴۴ هزار مرکز دهنده خدمت شامل افزون بر ۹۰۰ بیمارستان، ۱۰ هزار داروخانه و ۲۴ هزار پزشک عمومی و متخصص و فوق تخصص انجام شد.

تعداد افراد زیرپوشش بیمه سلامت در هرمزگان بیشتر از میانگین کشوری است

وی یادآور شد: در هرمزگان تعداد افراد زیرپوشش بیشتر از میانگین کشور است و درصدی هم که از بیمه رایگان بهره‌مند می شود بیشتر از میانگین کشوری است.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، سالانه حدود ۳۵۰ میلیارد تومان برای افراد زیر پوشش در این استان هزینه می‌شود که افزون بر ۴۰ میلیارد تومان آن از درآمدهای استان و افزون‌بر ۳۱۰ میلیارد تومان آن توسط دولت تامین می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها