ملی پوش سابق هرمزگانی:

خیلی از استعدادهای ورزشی شناخته نمی شوند



بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال در رده های سنی جوانان، امید و بزرگسالان بوده است. بسکتبال را از دوازده سالگی از زمین اتحاد بندرعباس شروع کرد. محبوبیت زیادی نزد ورزشکاران هرمزگانی و حتی بسکتبالیست های کشور دارد. در کار مربیگری حرف ندارد و با اعتماد به نفس بالایی که دارد هیچ وقت برای رسیدن به موفقیت عقب نشینی نمی کند. از ورزشکاران بومی است که هم در دوران بازیکنی و هم در دوران مربیگری موفق بوده است و عاشق بسکتبال است.

گفت وگوی اختصاصی صبح ساحل را با این مربی موفق والبته بومی هرمزگان بخوانید.

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

رضا هنگام پور هستم ، متولد یکم اردیبهشت ماه 1356در محله شاه حسینی بندرعباس ، دانشجوی مقطع ارشد رشته تربیت بدنی ، بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال در رده های سنی جوانان، امید و بزرگسالان

از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟

ازدوازده سالگی به ورزش روی آوردم و عاشق بسکتبال شدم و این رشته ورزشی را از زمین ورزشی اتحاد محله شاه حسینی شروع کردم.

بسکتبال بازی کردن را با چه تیمی شروع کردید و با چه تیمی به پایان بردید ؟

 با تیم های عیسی و اتحاد در محله شاه حسینی شروع کردم و با تیم استقالل زرین قشم در لیگ برتر کشور به پایان بردم . در تیم های مقاومت شهرکرد، فجر تهران، پیکان تهران، پکاه فارس، پتروشیمی بندرامام، کاسپین قزوین و بانک سامان تهران بازی کرده ام.

مربیان خود از ابتدا تا پایان دوران بازیکنی نام ببرید؟

با مربیان زیادی کار کرده ام که می توانم از وحدت شاهی، مهدی کهوری زاده، حسن کامجو، محمد سعید رضایی، محمد مرادزاده، علی رضا مصفا ، سعید فتحی، گری لیمون )آمریکا(،فردریک اونیکا) نیجریه(،نناد کردزیچ )صربستان( و بوبان میتف )مقدونیه( نام ببرم.

نقش خانواده در ورزش کردنت به چه میزانی بود ؟

 پدرم چون خودش ورزشی بود هیچ وقت با ورزش کردن ما مخالف نبود و مادرم همیشه مراقب سالمتی اجتماعی ما بود و همیشه من را به ورزش کردن تشویق می کرد.

کسی از خانواده شما اهل ورزش هست ؟

 خانواده من کال ورزشی هستند. علیرضا برادرم که گاردراس در بسکتبال بود و یکی از خوبی ها این ورزش به حساب می آید. هنگامه خواهرم هم بسکتبالیست است و در لیگ برتر بسکتبال کشور بازی کرده است و ا کنون هم سرمربی تیم لیگ برتری خانه بسکتبال هرمزگان میباشد.

 اوضاع بسکتبال را در هرمزگان چگونه ارزیابی میکنید ؟

هرمزگان یکی از مهدهای بسکتبال کشور در رده پایه به حساب می آید و همیشه در رده های سنی در تیم ملی جایگاه داشته است و به نوعی تیم های رده های سنی هرمزگان در کشور جز مدعیان قهرمانی هستند. در این چند سال اخیر هم بسکتبال هرمزگان هم در پسران و هم دختران پیشرفت خیره کننده ای در رده بزرگساالن داشته است.

 طرفدار کدام تیم بسکتبال خارجی هستید؟

لوس آنجلس لیکرز

 برای موفقیت های بیشتر چه برنامه ای دارید؟

در تالش هستم برنامه پنج ساله که برای تیم شهرداری بندرعباس تدوین کرده ام به ثمر برسانم و در کنار آن برنامه های برای ارتقاءسطح مربیگری خودم دارم.

 در هیات بسکتبال چه مسوولیتی دارید؟

 به عنوان دبیر هیات در کنار دکتر حیدری بلوکی کار میکنم .

 از مسئولان ورزش استان چه انتظاری دارید ؟

 انتظار برنامه ریزی بلند مدت جهت احداث اماکن ورزشی مدرن و حرفه ای برای ورزش استان دارم.

تعدادی از هم بازی های قدیمی خود رانام ببرید؟

با بازیکنان زیادی بازی کرده ام و در این جا می توانم به نام های چون فرشاد امیرشکاری، کامل کاملی ، سجاد راهیزاده، هادی رفیعی ، منصور پالسی زاده، سعید راهی زاده، علیرضا هنگام پور، محمد غالم رضایی، مهدی رفیعی، پیمان کرمی، علیرضا شمسی خواه و حسن شاهی از استان و حامد حدادی، سعید داور پناه، جواد داوری، مجتبی بربار، پویا تاجیک و محمدرضا اسالمی در سطح کشور اشاره کنم.

 در تیم های منتخب استان هم بازی کرده اید؟

در تمامی رده های سنی جز تیم منتخب استان بودهام و با افتخار به عنوان یک سرباز در خدمت بسکتبال استان بودم و افتخارات زیادی هم کسب کرده ام.

 اوج بسکتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی بود؟

با تیم های پیکان تهران و پتروشیمی بندرامام در کنار بازیکنان همچون حامد حدادی، محمدرضا اسالمی ، پویا تاجیک ، سعید داور پناه، بابک نظافت و جوادداوری

 چند فرزند دختر و پسر دارید؟

یک دختر و یک پسر دارم

از شروع فعالیت تیم بسکتبال شهرداری تا رسیدنش به لیگ برتر و همچنین بگویید چطور شد که هدایت این تیم را قبول کردید؟

 در سال 96 به پیشنهاد محمد مهدی جهانبخش و با حمایت های شهرداری تیم بسکتبال شهرداری با برنامه پنج ساله شکل گرفت. با استعدایابی از جوانان استان که سال96 تیم منتخب جوانان استان قهرمان ایران شده بود کارم را شروع کردم وبا دعای خیر مردم و درخشش جوانان جویای نام قهرمان لیگ دسته دوم بسکتبال کشور شدیم و به لیگ یک صعود کردیم. سال 97 هم نایب قهرمان لیگ دسته یک کشور شدیم و به لیگ برتر راه یافتیم. سال 98 برای نخستین بار در تاریخ بندرعباس در لیگ برتر شرکت کردیم وبه مرحله پلی آف این رقابت ها راه یافتیم.

 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

مقام سومی مینی بسکتبال کشور، سومی نوجوانان کشور، سومی جوانان کشور، حضور در مسابقات آسیایی، نایب قهرمانی غرب آسیا، حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا و سومی باشگاه های آسیا را در کارنامه دارم.

در مورد کلاس های مربیگری که گذرانده اید بگویید؟ دارای مدرک درجه یک کشوری هستم و در کلینیکهای مختلف مربیگری صفا علی کمالیان ونناد ترونیچ شرکت کردهام .

الگوی شما در دوران بازیکنی چه کسی بود؟

الگوی فنی من مایکل جردن بود.

از بسکتبال مدارس بگویید، آیا مثل دوران خودتان شاداب می باشد؟

 مدارس همیشه محل کشف بازیکنان بسکتبال هستند. زحمات خوبی در آموزشگاه ها کشیده می شود و کارشناسان خبره ای در بسکتبال آموزشگاه ها داریم که همیشه در کنار بسکتبال استان هستند و هرموقع بسکتبال مدارس شاداب بوده است بسکتبال باشگاههای استان هم جان گرفته است و در حال حاضر هم همکاری خوبی بین بسکتبال مدارس و هیات بسکتبال استان وجود دارد.

 بسکتبال شهر بندرعباس از دوران خودت تا امروز چطورارزیابی می کنید؟

 بسکتبال بندرعباس همیشه دارای استعدادهای نابی بوده وهست ولی متاسفانه خیلی از این استعدادها شناخته نمی شوند و دلیلش این است که یک سالن مجهز برای برگزاری مسابقات شهرستان نداریم.

صمیمی ترین دوست بسکتبالی خود را نام ببرید؟

 فرشاد امیر شکاری، سجاد راهی زاده، فرخ شرف و مهدی رفیعی

 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

 صعود تیم شهرداری بندرعباس به لیگ برتر ایران

بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

آسیب دیدگی از ناحیه زانو

 به عنوان یک پیشکسوت چه توصیه ای به بسکتبالیست های جوان دارید؟

 هر موفقیتی بدون تلاش، سختی و مشکالت به وجود نمی آید . برای ورزش کردن ورسیدن به موفقیت باید برنامه داشت .

بهترین مربیان دوره شما چه کسی بود؟

حسن کامجو و سعید فتحی

اگر به عنوان سرمربی بخواهی یک تیم از بسکتبالیست های هم دوره خودت را به میدان بفرستی چه کسانی را در ترکیب اصلی قرار می دهید؟

 حامد حدادی، صمد نیکخواه ، محمد جمشیدی، سعید داور پناه و مهدی کامرانی

 بهترین مربی کنونی ایران؟

 مهران شاهین طبع

بهترین مربی دنیا از نظر شما؟

فیل جکسون

 نظرتان راجع به مصاحبه با پیشکسوتان چیست؟

باعث ایجاد انگیزه و یادآوری خاطرات و همچنین احترام به پیشکسوتان می شود.

 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست؟

جزایر زیبای هرمزگان و ساحل بندرعباس

اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

دارم برای آموزش پایه کار می کنم و می خواهم روش تمرین مناسبی برای آن ها بنویسم . البته در کنار آن دارم روی پایان نامه دانشگاه خودم کار می کنم و فیلم هم می بینم.

بهترین های فعلی بسکتبال هرمزگان را نام ببرید ؟

اسحاق حاتمی فر، واعظ محمودی نسب، صمد سرودی، نیما راهی زاده، مرتضی بهرام زاد، امیدقاری نژاد و محمد یزدان پناه و

حرف آخر ...

از تمامی کسانی که برای من زحمت کشیده اند تشکر می کنم و هیچ وقت محبت های خانواده خودم را فراموش نخواهم کرد. ملی پوش سابق هرمزگانی خیلی از استعدادهای ورزشی شناخته نمیشوند

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها