آغازتبلیغات انتخابات شوراها



صبح ساحل، سیاسی _ کاندیداهایی که خود را برای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر آماده می کنند تبلیغات رسمی خود را از دیشب شروع کرده اند. کسانی که مدتها قبل برنامه های خود را برای چنین ایامی تنظیم کرده بودند احتمالا اکنون تصاویرشان را بردرودیوار شهر دیده اید. اینان که از این پس بسیار بیشتر هم در میان شهر حضورخواهند داشت و با شعارهای مختلف سعی در جلب آرای مردم می کنند.

شعارهایی که در میان کاندیداهای شورای شهر دیده می شود گاه بیشتر از آنکه تناسبی با عضویت در شورای شهر داشته باشد تداعی گر وظایف نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری است. برخی شعارها به جای آنکه براساس واقعیت ها باشدو قضاوت برمبنای عقل و منطق را ازمردم بخواهند گویی بیشتر توهین به درک وفهم مردم است.مشخص نیست که آیا طراحان شعار هیچ تناسبی بین قانون شوراها و وضعیت شهرونحوه زندگی مردم را در نظرگرفته اند؟ آیا اصلا ادعاهای طرح شده در شعارها جایی در حوزه اختیارات شوراها می یابد یا خیر؟ شاید دیگر مردم سالاری جمهوری اسلامی  و تجربه انتخابات در شهرهای این جامعه  به مرحله ای از تکامل رسیده که وقت آنست مردم شعارها را آگاهانه بپذیرند.وقت آنست که انتخاب این بار بیش از هر انتخابات دیگری سنجیده باشد.به هرروی تجربه تاریخی دمکراسی هر احتمالی را ممکن کرده است. می تواند تجربه خلق دوم خردادباشد وخاتمی و می تواند تجربه 84 باشد و احمدی نژاد. می تواند تجربه حضور افرادی باصداقت و معتبرباشد که هیچ تصمیمی را در شورای شهر بدون تحقیق وبررسی نپذیرند و می تواند تجربه آن کاندیداهایی باشد که بارها و بارها شنیده شد رای های خود را بدون درنظرگرفتن منافع عمومی شهر دادند.

کسانی که امروزسری به شهر زدندآنردر حال وهوای دیگری دیدند . ظواهر شهر رنگ و بوی دیگری گرفته ،تااینکه بتواند حال درون خود را هم با تشویق مردم به رفتن پای صندوقهای رای تغییردهد. این روزهای انتخاباتی البته خاطرات بسیارشیرین و تلخ هم به همراه دارد،برای آنهایی که تجربیاتی از گذشته باخود به همراه دارند. 

برای انعکاس به موقع اخبار و رویدادهای انتخاباتی و پیام های کاندیداها از امروز 16خرداد تا 4شنبه آینده هرروز منتشرمی شود.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها