در هفته گذشته رخ داد

25 مجروح و کشته در جاده های برون شهری هرمزگان



فرمانده پلیس راه هرمزگان : 50 درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودرو ها است.

 

به گزارش صبح ساحل، هفته گذشته در سوانح جاده ای  برون شهری استان ، 21 نفر مجروح و 4 نفر کشته شدند.
فرمانده پلیس راه هرمزگان با تایید این مطلب گفت: از 17 تا 23 خردادماه جاری، بیشترین تصادفات جاده ای  در ساعات  8 تا 12  صبح  رخ داده است. مهدی نیکبخت بیشترین سوانح در مسیر  میناب  به جاسک با5 فقره ، 21 درصد و مسیر فرعی قلعه قاضی  با3 فقره، 12 درصد ذکر کرد.وی 50 درصد تصادفات را مربوط به  واژگونی خودرو ، 37 درصد عدم توجه به جلو،  25 درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، 21 درصد را برخورد خودرویی با هم عنوان کرد. سرهنگ نیکبخت علت 50 درصد واژگونی خودروهای سواری  و خروج از جاده را راننده دانست و گفت:رایج ترین علت واژگونی ، سرعت زیاد هنگام دور زدن ، خواب آلودگی راننده ، صحبت با موبایل ، خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی و..است.

 
41 کشته و مجروح در سال گذشته
فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت:در هفته گذشته 4 فقره تصادف منجر به فوت با4 متوفی  و 20 فقره تصادف جرحی با 21 مجروح در جاده های برون شهری استان رخ داده است. سرهنگ نیکبخت به آمار  2 ماه اخیر سال جاری نیز گریزی زد که در این مدت 5 تصادف شامل یک تصادف فوتی با یک نفر متوفی و 4 تصادف جرحی با 5 مجروح  رخ داده است. وی متوفیان  تصادفات سال گذشته را  9 نفر دانست و افزود: در یکسال 98، 32 نفر در سوانح جاده ای در 25 فقره تصادف مجروح شدند و 7 خودرو نیز دچار خسارت شد.

 
هشدار پلیس
رییس پلیس راه هرمزگان  از رانندگان خواست به محض احساس خستگی و خواب آلودگی حتما در اولین پارکینگ جاده ،استراحت کافی  داشته باشند ، از شتاب و عجله برای رسیدن به مقصد حتما خودداری کنند . وی به نقش سرنشینان خودرو به خصوص سرنشین جلو در تصادفات اشاره کرد و گفت: حتما در مسیرهای طولانی یکی از سرنشینان جلو سعی کند به خواب نرود ، با راننده صحبت کنند که راننده دچار خواب آلودگی نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها