کمک ۵۰ میلیارد ریالی شرکت پالایش نفت بندرعباس به علوم پزشکی هرمزگان



شرکت پالایش نفت بندرعباس همزمان با میلاد امام رضا(ع) در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، ۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس عصریکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این مبلغ در راستای ایفای نقش مسوولیت‌های اجتماعی و کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات رسانی مناسب به بیماران و اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل و مبارزه با این بیماری اهدا شد.

هاشم نامور افزود: شیوع و انتشار ویروس کرونا شرایط جامعه و فعالیت‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده لذا همه وظیفه داریم در قبال سلامت جامعه احساس مسوولیت کرده و برای بهبود شرایط با هماهنگی متولیان بهداشت و درمان همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیش از این نیز شرکت پالایش نفت بندرعباس در قالب طرح مواسات و همدلی به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را برای تهیه سبدهای غذایی و توزیع در بین خانواده های نیازمند استان اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اضافه کرد: این شرکت بزرگ نفتی استان به عنوان یک صنعت پیشرو همواره تلاش کرده در کنار رسالت اصلی خود که تامین بخشی از انرژی و تولید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور است، برای کمک به توسعه زیرساخت‌های پیرامونی به ویژه شیوع ویروس کرونا به بسترهای بهداشت و درمان توه ویژه دارد.  

پالایشگاه نفت بندرعباس در کرانه شمالی آب‌های خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس قرار دارد و مدرن‌ترین و تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در ایران و خاورمیانه است و درحال حاضر ۱۸ درصد پالایش نفت خام و میعانات گازی و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۵ مورد بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

دکتر لاری همچنین افزود: خوشبختانه تاکنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

وی با اعلام اینکه  ۳۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، افزود: تا کنون یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۷۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه استان های خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: استان های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها