مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

کنگره بین المللی امام سجاد(ع) سرمایه فرهنگی هرمزگان است



کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) پس از گذشت ۹ از برگزاری دوره متوالی آن در استان هرمزگان ثروت و سرمایه فرهنگی و معنوی این استان محسوب می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از عوامل برگزاری کنگره به عنوان ذخایر فرهنگی استان هرمزگان نام برد که یک دهه عاشقانه و بی‌مزد خدمتی خالصانه را به محضر امام سجاد(ع) در استان هرمزگان رقم زده‌اند.

رضا کمالی زرکانی روز یک‌شنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهارداشت: مدیران اداره کل ارشاد استان همکاری در برگزاری این کنگره علاوه بر اینکه فواید وبرکات معنوی در زندگی اداری و شخصی ما به همراه داشته، ذخیره‌ای برای قیامت و باقیات و صالحات خود می‌دانند.

وی ادامه داد: فعالیت برای کنگره کاری قلبی و نه تکلیف اداری است و امیدواریم این همراهی‌ها در دهمین کنگره با قوت بیشتری همراه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: این اداره کل با بهره‌گیری از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی، نیروی انسانی، فنی، فضای مجازی و منابع مالی در کنار این کنگره خواهد بود.

کمالی زرکانی هم‌چنین با اشاره به شرایط کنونی بیماری کرونا، بر استفاده گسترده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، فضای مجازی و تولید محتوا متناسب با ذایقه نسل جوان در برگزاری این کنگره تاکید کرد.

دبیر علمی کنگره امام سجاد(ع) نیز گفت: کنگره امام سجاد(ع) یک کار ابتکاری و نو در حوزه اعتقادی و فرهنگی است که ۹ سال با پیام مراجع عظام تقلید استمرار داشته و مشابهی برایش در استان و کشور سراغ نداریم.

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان افزود:  در این شرایط سخت نیز همگی هماهنگ و مصمم به برگزاری کنگره در ۱۲ تا ۲۵محرم در داخل و خارج کشور هستیم تا این کار فاخر، آبرومندانه رقم بخورد.

وی بیان داشت: برگزاری دوره مجازی سفیران ولایت، استمرار طرح«نذر امام سجاد(ع)» در طول سال از برنامه‌های جانبی این کنگره است.

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه یادآور شد: برنامه‌های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تابع پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۱۲تا۲۵محرم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ۹ سال پیش به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ۲۵ محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان در هرمزگان برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها