ثبت 710 مورد عقرب گزیدگی تنها در 5 ماهه نخست سال در بیمارستان میناب



رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از 710 مورد عقرب گزیدگی در 5 ماهه نخست سال 1399 در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمد مورخ افزود: شهرستان میناب یکی از گرمترین شهرستانها در جنوب کشور محسوب می شود که متاسفانه با شروع فصل گرم که از اوخر اسفندماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می یابد با هجوم انواع حشرات و عقربها به محلهای اسکان شهروندان روبرو هستیم.

دکتر سعید داوری متخصص طب اورژانس و مسئول بخش اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب در خصوص راهکارهای پیشگیری از گزش حشرات گفت: توجه به بهداشت محیط سم پاشی اصولی منزل و پوشاندن راههای ورود حشرات از مهمترین راههای جلوگیری از گزشها است و در صورت بروز حادثه مراجعه فوری به مراکز درمانی و توجه به توصیه های درمانی پزشک و پرهیز از خود درمانی از مهمترین اقدامات لازم از گزش است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود تعداد بیش از 901 نفر مورد گزش ثبت شده در میناب خوشبختانه کسانی که به این مرکز مراجعه نمودند تحت درمان قرار گرفته و هیچ گونه تلفاتی مبنی بر گزارشها ، گزارش و مشاهده نشده است.

دکتر داوری عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر710 مورد گزش ثبت شده که متاسفانه 1 مورد کودک 6 ساله  اعزامی عقرب گزیدگی از شهرستان بشاگرد و یک مورد گزش در شهر میناب آقای حدود 55 ساله که پس از 10 روز گزش مار و عدم مراجعه به بیمارستان فوت می کنند که هر 2 مورد فوتی به دلیل تاخیر در مراجعه بوده  و خوشبختانه سایر موارد بدون هیچ گونه عارضه ایی با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

شهرستان میناب داری عقرب های سمی متفاوتی است که سمی ترین آن گادیم ودر بعضی ازجاها عقرب کمیاب الماس که از نوع های سمی و خطرناک در این منطقه می باشد وجود دارد؛ البته گونه های عقرب سیاه با چهره خشن و کم اثر هم مشاهده شده است.

منبع:برنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها