‎فایزر به کمک وضعیت بحرانی کرونا در هند می رود



‏شرکت ‎فایزر اعلام کرده که با توجه به وضعیت بحرانی هند، واکسن خود را بدون سود در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

     

به گزارش صبح ساحل،هند در حال مبارزه با افزایش صعودی و سریع شمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است که بیمارستان‌های این کشور را زیر فشار مضاعف قرار داده و منجر به کمبود شدید تخت و اکسیژن شده است.

 Pfizer (PFE.N) در حال مذاکره با هند است و متعهد شده است که واکسن COVID-19 خود را برای استقرار در این کشور در دسترس قرار دهد.

 این شرکت گفت که برای برنامه واکسیناسیون دولت به هند قیمت واجد شرایط غیرانتفاعی واکسن خود پیشنهاد داده است.

ویروس‌ها همیشه تغییر می‌کنند و ویروسی که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود تاکنون چندین هزار جهش داشته است اما تنها چند مورد این جهش‌ها نگرانی بیشتری ایجاد کرد.

هند نخستین بار ژنوم B.۱.۶۱۷ را در ماه اکتبر گذشته (مهر پارسال) به پایگاه داده‌های جهانی (GISAID) گزارش کرد.

وزارت بهداشت هند اواخر ماه مارس اعلام کرد که در ۱۵ تا ۲۰ درصد نمونه‌های تجزیه و تحلیل شده از ایالت ماهاراشترا این گونه وجود دارد. اما آخرین آمار حکایت از افزایش این رقم به ۶۰ درصد است.

این گونه تاکنون در ۱۸ کشور جهان شناسایی شده است. مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا روز دوشنبه گذشته گفته بود که ۱۰۳ مورد از گونه هندی در بریتانیا شناسایی شده است که بیشترین موارد مربوط به افراد مسافری است که از هند وارد بریتانیا شده‌اند اما برخی نیز از طریق انتقال ایجاد شده است. ایالات متحده آمریکا نیز به شهروندان خود توصیه کرده است حتی اگر به‌طور کامل واکسینه شده‌اند اما به هند سفر نکنند. فرانسه نیز قوانین قرنطینه را برای مسافران هند اجرایی می‌کند.

 

منبع:روتیرز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها