گزارش دیوان محاسبات فارس:

کم‌کاری مسئولان در احداث پروژه شهرک سلامت شیراز



بررسی‌های دیوان محاسبات استان فارس از پروژه احداث شهرک سلامت شیراز حاکی از ترک فعل مسئولان و ایجاد فشار مضاعف بر بخش درمانی این استان، از دست‌رفتن فرصت‌ها و افزایش شدید هزینه‌ها در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه است.

       

به گزارش صبح ساحل، این گزارش نشان می‌دهد که با گذشت بیش از ۱۲ سال از زمان واگذاری زمین‌های احداث پروژه مذکور، به دلیل عدم مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب و فقدان پیگیری مؤثر و جدی، زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم نشده و هیچ مبلغی از معادل ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مورد انتظار، محقق نشده است. 

همچنین احداث بیش از ۴ میلیون مترمربع فضای درمانی و ایجاد بیش از ۲۴ هزار فرصت شغلی مستقیم، در حد تهیه طرح‌های اولیه و بخشی از عملیات خاک‌برداری متوقف‌شده و به مرحله اجرا نرسیده است. 
شایان ذکر است کمبود شدید امکانات و زیرساخت‌های درمانی استان فارس با توجه به استهلاک گسترده فضاهای درمانی موجود، سرمایه‌گذاری نامناسب در جهت توسعه زیرساخت‌های درمانی، عدم توفیق در احداث بیمارستان شماره ۲ نمازی به دلیل عدم همکاری در تامین زمین محل احداث، تحمیل بیش از ۳۰ درصد بار درمان استان‌های جنوب کشور به فضاهای درمانی استان فارس به عنوان استان معین درمان و بحران جنوب کشور، رشد و توسعه صنعت توریسم درمانی و... باعت شد که در سال ۱۳۸۹ با پیگیری مسئولین استانی و ملی، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهر سلامت در استان فارس با مشارکت
دانشگاه علوم پزشکی (۳۳ درصد) و شرکت توسعه صنایع صادرات استان فارس (۶۷ درصد) در زمینی به مساحت تقریبی هزار هکتار آغاز شود تا ضمن ایجاد زیرساخت مناسب برای سرمایه‌گذاری در توریسم درمانی، بخشی از بار درمان تحمیلی به استان را پوشش دهد.
  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها